10 tipp, hogy hatékonyabbá tedd hírleveledet

ápr 9, 2023

Audit, az eszköz, amivel feltárhatod a marketinged rejtett lehetőségeit

Az online jelenlét ma már nem csupán egy lehetőség, hanem kötelező pálya minden vállalkozás számára. De biztos vagy benne, hogy az online marketinged a maximumot hozza ki magából? Ha nem, akkor itt az ideje egy átfogó auditnak, amivel kiderítheted, hol szivárog el a...

Ügynökségválasztó kisokos: ki legyen az új marketing partnered?

Nézd, tudjuk, hogy drága az időd, ezért gyorsan a lényegre térünk. A sikeres marketinghez alapvetően 3 tényezőt kell mérlegelned. Ezek a következők: Idő: Van-e időd szakértők válogatására, vagy jobban jársz, ha saját magad gyúrsz rá az alapokra? Pénz: Egészen más lesz...

Phoebe Buffay marketing stratégiája

-"Hé Phoebe, akarsz segíteni?" - “Segítenék…de nem akarok.” -Akkor mi lenne, ha mi segítenénk Neked? -??? Egy szokásos Friends-darálás közben eszünkbe jutott, hogy gyártanunk kellene az egyik szereplőnek egy ütős marketing stratégiát. Vajon kinek van erre a legnagyobb...

Randiztam a ChatGPT-vel és azóta sokkal jobb tartalmakat gyártok – Tippek és példák

Ha ezt a cikket olvasod, akkor valószínűleg már találkoztál a ChatGPT-vel, az OpenAI mesterséges intelligencia laboratórium által kifejlesztett chatbottal. A témában már rengeteg bejegyzés született, pro és kontra, hetek óta a top topikok között szerepel. Van, aki fél...

A mankó, ami nélkül el se kezdj közösségi média tartalmat gyártani

Nem emlékszünk, mikor jött el nálunk, a Marketing Tribe-nál a pont, amikor elkezdett a fejünkre nőni a tartalomgyártás. Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, YouTube, Twitch, és még sorolhatnánk, mennyi platformot kellett egyszerre saját magunk és ügyfeleink számára...

Minden, amit tudni akarsz a GA4-ről röviden, tömören

A dátum, amit most piros betűvel kell jelölnöd a naptárban: 2023 július 1. Ekkor jelentős változás fog bekövetkezni a digitális analitika terén, ugyanis megtörténik az átállás a Google Analytics 4-re. Miért eszméletlenül fontos ez neked? “2023. július 1-től leáll az...

Webshopot üzemeltetsz?
Így változtasd a kosárelhagyókat vásárlókká!

Minden, amit tudnod kell a kosár elhagyásáról. Először is határozzuk meg, mit is értünk kosárelhagyáson. Ezt a fogalmat tipikusan webshopoknál használjuk. A bevásárlókosár elhagyása az, amikor a potenciális vásárló legalább egy terméket betesz a kosarába, de aztán...

Minden, amit tudnod kell a közösségi média marketing alapjairól

Mára a közösségi média megkerülhetetlen az online marketingben. Népszerűsége logikus, hiszen ingyenes felületekről van szó, amik lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy kapcsolatba lépjenek a vendégeikkel, és reklámozzák termékeiket és szolgáltatásaikat a...

Mit tehetsz vállalkozóként a jobb Google helyezésért?

Érezted már úgy, hogy te mindent megtettél, de még mindig nem szerepelsz a keresőmotorok első oldalain? Elkeserítő érzés, amikor a kemény munka nem vezet eredményre, de még nincs minden veszve! Néhány technikai és SEO tippet hoztunk el most neked, melyek segítségével...

Miért ne a marketingen spórolj válság idején?

Sajnos újabb gazdasági válság közepén vagyunk, ami jelentősen át fogja rendezni a piaci viszonyokat. A KATA változások, megszorítások, rezsi emelkedés miatt sok cég életében logikus lépésnek tűnhet a marketing büdzsét csökkenteni, de mi inkább arra buzdítunk, hogy...

2023-ra az interneten zajló kommunikáció hatalmasra nőtte ki magát, a lehengerlő kreatívok, a vizuális hirdetések és a hírlevelek között a lehetőségek szinte végtelenek lettek. Ugyanakkor kitűnni is sokkal nehezebb.

Cikkünkben most ahhoz szeretnénk segítséget nyújtani, hogy részletesebben megismerd a hírlevelet, mint eszközt, és jobban tudd használni annak érdekében, hogy kiemelkedj a gigantikus reklámzajból.

Mi az a hírlevél és miért ez az egyik legfontosabb online marketing eszköz?

A hírlevél az egyik legjövedelmezőbb és legköltséghatékonyabb marketing eszköz lehet, amelyen keresztül a vállalkozásod kapcsolatba léphet és kapcsolatot ápolhat ügyfeleivel. Egy jól megfogalmazott és célzott hírlevél ügyfeleket, vásárlókat hozhat és növelheti az elköteleződést márkád iránt.

A hírlevelek azonban csak akkor lesznek hatékonyak, ha jól megtervezett stratégia mentén építjük fel és kivitelezzük őket.

Az e-mail marketing nem tekinthető a legegyszerűbb marketingcsatornának, hiszen nagyon nehéz rávenni az embereket, hogy feliratkozzanak, valamint, hogy el is olvassák levelünket.

Hogyan tudsz mégis hatékony, eredményes hírlevelet készíteni? A következőkben ehhez nyújtunk neked segítséget.

10 tipp a hatékony e-mailes hírlevél létrehozásához

1.Mondanivaló/cél meghatározása (Mit?)

Egy hírlevél sok mindenről szólhat. Ne ess túlzásokba és ne próbálj meg minden információt egy hírlevélbe beletömöríteni. Egy levélnek egy mondanivalója legyen! Válassz!

2. Szegmentáld a közönséget (Kinek?)

Ez a tipp kéz a kézben jár az előző ponttal. Ha mindenkit ugyanazzal az üzenettel próbálsz megszólítani, nem lesz olyan hatékony, mintha a különböző közönségtípusokat más irányból gondosan, személyre szólóan céloznád meg.

Ha szegmentálod a célközönséged és a mondanivalód (pl.: csoportosítod a feliratkozókat tartózkodási helyük, életkoruk, vásárlási szokásaik vagy számos egyéb jellemző alapján), akkor biztosíthatod, hogy a tartalom releváns legyen az olvasód számára. Ha például olyan ajánlatod van, amely csak egy régióban érhető el, vagy olyan új szolgáltatást nyújtasz, ami csak a leghűségesebb ügyfeleid számára lehet érdekes, küldd el csak nekik.

3. A kreatív és lényegre törő „Tárgy”

Egy ember egy nap átlagosan legalább 10 marketing célú e-mail-t kap, így az egyik legfontosabb feladatod, hogy nyomós okot adj a hírleveled megnyitására és az elolvasására. Bármennyire is jó a tartalom, az embereket mindig meg kell győzni, hogy hasznos lesz nekik, ha tovább olvassák. Ragadd meg az olvasók figyelmét. Persze ehhez elengedhetetlen, hogy tudd, kik az olvasóid, kinek írsz. Ügyelj arra, hogy a legfontosabb kulcsszavakat a tárgyban helyezd el, legyen kreatív, ütős és lényegre törő.

4. Az első sorok fontossága (Betekintő szöveg)

„Amennyiben a hírlevél nem jelenik meg megfelelően, kattintson ide.” Neked is ismerős ez a mondat? Sajnos még mindig van olyan hírlevél, ami így kezdődik, ebben az esetben a vállalat nem ismerte fel a betekintő szöveg adta lehetőségeket. Légy kreatív, használd figyelemfelkeltésre, elolvasás ösztönzésre ezt az első mondatot.

5. Informálj, edukálj, erősítsd az elköteleződést (Tartalom)

Ne feledd, hogy a hírleveled egy közvetlen kommunikációs eszköz. Természetesen célja lehet az értékesítés, de fontos, hogy ne csak erről szóljon az egész levél. Hiszen nem valószínű, hogy a felhasználók csak azért iratkoznak fel, hogy folyamatosan eladj nekik. Ehelyett törekedj arra, hogy az olvasókat olyan tartalmakkal lásd el, amelyek megegyeznek az érdeklődési körükkel. Informáld, edukáld őket, erősítsd meg elköteleződésüket, így hosszú távon az értékesítés is könnyebbé válik.

Még jobb eredményeket érhetsz el, ha olvasóidat megleped néha egy exkluzív tartalommal, vagy olyan ajánlattal, ami csak nekik érhető el!

Az alábbiakat vedd figyelembe még a tartalom elkészítésekor:

Perszonalizáció – Teljesen természetes, hogy jobban reagálunk a dolgokra, ha úgy érezzük, hogy csak nekünk készültek, nem pedig a gyártósorról. Ehhez egy remek eszköz a perszonalizáció, amikor már a megszólításban megnevezed a feliratkozót. Csak a címzett nevének a megszólításával, akár 26%-kal is növelheted az engagement (interakciós) arányt!

Stílus – Fontos eldöntened, hogy tegező vagy magázó viszonyban és azon belül is mennyire közvetlen hangnemben kommunikálsz ezen a csatornán, és ha a döntést meghoztad, akkor mindig ugyanabban a stílusban kommunikálj olvasóiddal.

CTA (call to action) – Bármi legyen is hírleveled célja, valószínűleg a márkád felé szeretnéd irányítani az olvasókat. Ahhoz, hogy a CTA gombod eredményes legyen, erőteljes ösztönző üzenetet kell használnod.

Érdemes saját listát készíteni a releváns szavakról, mondatokról, amelyeket a hírlevélben akár többször is elhelyezel. Ne feledd mindig A/B tesztelni őket, hogy megtaláld azokat a szavakat, amelyek a legjobban működnek.

6. Kötelező elemek

Fontos, hogy soha ne feledkezz meg a kötelező elemekről sem, mert nem csak etikai, hanem jogi problémákat is okozhatnak neked.

Ilyen kötelező elemek a Leiratkozás gomb (és link), valamint annak feltüntetése, hogy honnan származik az e-mail cím, hogyan került fel az adott címzett a listára.

7. Mindig tervezz mobilra is

Az emberek 75%-a telefonját használja e-mailek olvasására, ezért elengedhetetlen, hogy a te hírleveled is működjön és jól nézzen ki mobileszközökön. Az áttekinthető, egyszerű elrendezés lehetővé teszi az olvasók számára, hogy gyorsan át lássák, értelmezni tudják a tartalmat. Győződj meg arról is, hogy a szöveg mérete elég nagy ahhoz, hogy olvasható legyen, a tervezés során használt színek megfelelő kontrasztot biztosítanak, a kattintható elemek, gombok pedig elég nagyok ahhoz, hogy ujjal is kényelmesen használni tudják őket.

8. Az A/B tesztelés elengedhetetlen

Minden ember más, így teljesen más reakciót válthat ki a hírlevél tárgya különböző embereknél. A/B tesztelés során egy e-mail két különböző verzióját küldjük ki és összehasonlítjuk a teljesítményüket egymással. Érdemes kipróbálni két különböző tárgysort, hogy megtudd, melyik eredményez több megnyitást. Azonban az egyik fontos szabály, hogy mindig ügyelj arra, hogy egyszerre csak egy dolgot tesztelj.

9. Kiküldési időpontok (Mikor?)

Csakúgy, mint a közösségi médiában, a hírleveleknek is megvannak a maguk optimális küldési napjai és időpontjai. Erre léteznek statisztikák, de fontos, hogy a napok és az időpontok ágazatonként változhatnak, de akár a saját célközönségednek is lehetnek egyedi szokásai. Kísérletezz, tesztelj, figyeld az iparágad. Globálisan nézve a legjobb kiküldési időpontok: kedd délelőtt, szerda koradélután, csütörtök késő délután, este.

10. Mindig gondolj az olvasóidra

A fenti tippek egyetlen aranyszabályban is összegezhetők: Mindig gondolj az olvasóidra. Ha őket helyezed a hírleveled kialakításának középpontjába, azzal elkötelezett feliratkozókat szerezhetsz.

Készen állsz a hatékonyabb hírlevelek küldésére? Ha kérdés maradt benned, vagy szeretnéd, hogy együtt hozzuk ki a maximumot hírleveleidből, bátran vedd fel velünk a kapcsolatot!

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük