2023-ra az interneten zajló kommunikáció hatalmasra nőtte ki magát, a lehengerlő kreatívok, a vizuális hirdetések és a hírlevelek között a lehetőségek szinte végtelenek lettek. Ugyanakkor kitűnni is sokkal nehezebb.
Cikkünkben most ahhoz szeretnénk segítséget nyújtani, hogy részletesebben megismerd a hírlevelet, mint eszközt, és jobban tudd használni annak érdekében, hogy kiemelkedj a gigantikus reklámzajból.
Mi az a hírlevél és miért ez az egyik legfontosabb online marketing eszköz?
A hírlevél az egyik legjövedelmezőbb és legköltséghatékonyabb marketing eszköz lehet, amelyen keresztül a vállalkozásod kapcsolatba léphet és kapcsolatot ápolhat ügyfeleivel. Egy jól megfogalmazott és célzott hírlevél ügyfeleket, vásárlókat hozhat és növelheti az elköteleződést márkád iránt.
A hírlevelek azonban csak akkor lesznek hatékonyak, ha jól megtervezett stratégia mentén építjük fel és kivitelezzük őket.
Az e-mail marketing nem tekinthető a legegyszerűbb marketingcsatornának, hiszen nagyon nehéz rávenni az embereket, hogy feliratkozzanak, valamint, hogy el is olvassák levelünket.
Hogyan tudsz mégis hatékony, eredményes hírlevelet készíteni? A következőkben ehhez nyújtunk neked segítséget.
10 tipp a hatékony e-mailes hírlevél létrehozásához
1.Mondanivaló/cél meghatározása (Mit?)
Egy hírlevél sok mindenről szólhat. Ne ess túlzásokba és ne próbálj meg minden információt egy hírlevélbe beletömöríteni. Egy levélnek egy mondanivalója legyen! Válassz!
2. Szegmentáld a közönséget (Kinek?)
Ez a tipp kéz a kézben jár az előző ponttal. Ha mindenkit ugyanazzal az üzenettel próbálsz megszólítani, nem lesz olyan hatékony, mintha a különböző közönségtípusokat más irányból gondosan, személyre szólóan céloznád meg.
Ha szegmentálod a célközönséged és a mondanivalód (pl.: csoportosítod a feliratkozókat tartózkodási helyük, életkoruk, vásárlási szokásaik vagy számos egyéb jellemző alapján), akkor biztosíthatod, hogy a tartalom releváns legyen az olvasód számára. Ha például olyan ajánlatod van, amely csak egy régióban érhető el, vagy olyan új szolgáltatást nyújtasz, ami csak a leghűségesebb ügyfeleid számára lehet érdekes, küldd el csak nekik.
3. A kreatív és lényegre törő „Tárgy”
Egy ember egy nap átlagosan legalább 10 marketing célú e-mail-t kap, így az egyik legfontosabb feladatod, hogy nyomós okot adj a hírleveled megnyitására és az elolvasására. Bármennyire is jó a tartalom, az embereket mindig meg kell győzni, hogy hasznos lesz nekik, ha tovább olvassák. Ragadd meg az olvasók figyelmét. Persze ehhez elengedhetetlen, hogy tudd, kik az olvasóid, kinek írsz. Ügyelj arra, hogy a legfontosabb kulcsszavakat a tárgyban helyezd el, legyen kreatív, ütős és lényegre törő.
4. Az első sorok fontossága (Betekintő szöveg)
„Amennyiben a hírlevél nem jelenik meg megfelelően, kattintson ide.” Neked is ismerős ez a mondat? Sajnos még mindig van olyan hírlevél, ami így kezdődik, ebben az esetben a vállalat nem ismerte fel a betekintő szöveg adta lehetőségeket. Légy kreatív, használd figyelemfelkeltésre, elolvasás ösztönzésre ezt az első mondatot.
5. Informálj, edukálj, erősítsd az elköteleződést (Tartalom)
Ne feledd, hogy a hírleveled egy közvetlen kommunikációs eszköz. Természetesen célja lehet az értékesítés, de fontos, hogy ne csak erről szóljon az egész levél. Hiszen nem valószínű, hogy a felhasználók csak azért iratkoznak fel, hogy folyamatosan eladj nekik. Ehelyett törekedj arra, hogy az olvasókat olyan tartalmakkal lásd el, amelyek megegyeznek az érdeklődési körükkel. Informáld, edukáld őket, erősítsd meg elköteleződésüket, így hosszú távon az értékesítés is könnyebbé válik.
Még jobb eredményeket érhetsz el, ha olvasóidat megleped néha egy exkluzív tartalommal, vagy olyan ajánlattal, ami csak nekik érhető el!
Az alábbiakat vedd figyelembe még a tartalom elkészítésekor:
Perszonalizáció – Teljesen természetes, hogy jobban reagálunk a dolgokra, ha úgy érezzük, hogy csak nekünk készültek, nem pedig a gyártósorról. Ehhez egy remek eszköz a perszonalizáció, amikor már a megszólításban megnevezed a feliratkozót. Csak a címzett nevének a megszólításával, akár 26%-kal is növelheted az engagement (interakciós) arányt!
Stílus – Fontos eldöntened, hogy tegező vagy magázó viszonyban és azon belül is mennyire közvetlen hangnemben kommunikálsz ezen a csatornán, és ha a döntést meghoztad, akkor mindig ugyanabban a stílusban kommunikálj olvasóiddal.
CTA (call to action) – Bármi legyen is hírleveled célja, valószínűleg a márkád felé szeretnéd irányítani az olvasókat. Ahhoz, hogy a CTA gombod eredményes legyen, erőteljes ösztönző üzenetet kell használnod.
Érdemes saját listát készíteni a releváns szavakról, mondatokról, amelyeket a hírlevélben akár többször is elhelyezel. Ne feledd mindig A/B tesztelni őket, hogy megtaláld azokat a szavakat, amelyek a legjobban működnek.
6. Kötelező elemek
Fontos, hogy soha ne feledkezz meg a kötelező elemekről sem, mert nem csak etikai, hanem jogi problémákat is okozhatnak neked.
Ilyen kötelező elemek a Leiratkozás gomb (és link), valamint annak feltüntetése, hogy honnan származik az e-mail cím, hogyan került fel az adott címzett a listára.
7. Mindig tervezz mobilra is
Az emberek 75%-a telefonját használja e-mailek olvasására, ezért elengedhetetlen, hogy a te hírleveled is működjön és jól nézzen ki mobileszközökön. Az áttekinthető, egyszerű elrendezés lehetővé teszi az olvasók számára, hogy gyorsan át lássák, értelmezni tudják a tartalmat. Győződj meg arról is, hogy a szöveg mérete elég nagy ahhoz, hogy olvasható legyen, a tervezés során használt színek megfelelő kontrasztot biztosítanak, a kattintható elemek, gombok pedig elég nagyok ahhoz, hogy ujjal is kényelmesen használni tudják őket.
8. Az A/B tesztelés elengedhetetlen
Minden ember más, így teljesen más reakciót válthat ki a hírlevél tárgya különböző embereknél. A/B tesztelés során egy e-mail két különböző verzióját küldjük ki és összehasonlítjuk a teljesítményüket egymással. Érdemes kipróbálni két különböző tárgysort, hogy megtudd, melyik eredményez több megnyitást. Azonban az egyik fontos szabály, hogy mindig ügyelj arra, hogy egyszerre csak egy dolgot tesztelj.
9. Kiküldési időpontok (Mikor?)
Csakúgy, mint a közösségi médiában, a hírleveleknek is megvannak a maguk optimális küldési napjai és időpontjai. Erre léteznek statisztikák, de fontos, hogy a napok és az időpontok ágazatonként változhatnak, de akár a saját célközönségednek is lehetnek egyedi szokásai. Kísérletezz, tesztelj, figyeld az iparágad. Globálisan nézve a legjobb kiküldési időpontok: kedd délelőtt, szerda koradélután, csütörtök késő délután, este.
10. Mindig gondolj az olvasóidra
A fenti tippek egyetlen aranyszabályban is összegezhetők: Mindig gondolj az olvasóidra. Ha őket helyezed a hírleveled kialakításának középpontjába, azzal elkötelezett feliratkozókat szerezhetsz.
Készen állsz a hatékonyabb hírlevelek küldésére? Ha kérdés maradt benned, vagy szeretnéd, hogy együtt hozzuk ki a maximumot hírleveleidből, bátran vedd fel velünk a kapcsolatot!
Amennyiben további érdekes tartalmakról szeretnék olvasni a témában, itt tudsz feliratkozni hírlevelünkre.