5 ok, amiért szükséged lehet weboldal auditra

SEO - Keresőoptimalizálás, Weboldal - webshop

Ha Te is egy kisvállalkozás tulajdonosa vagy, akkor pontosan tudod, milyen fontos egy jól működő weboldal. De még ha az oldalad látszólag jól működik, az nem jelenti azt, hogy az ügyfeleid könnyen megtalálnak.

Ahogyan az autóknak is évről évre át kell menniük a forgalmi vizsgán, ahol kiderül, hogy az évek során mennyit romlott az állapota, ugyan így a megfelelő szervizelés nélkül a honlapok teljesítménye is csökkenhet.

Ezt a romlást általában a rosszul beállított SEO, bonyolult vásárlási folyamat, rossz felépítés vagy a hibás technikai beállítások okozhatják. Ilyenkor a legjobb megoldás a HONLAP AUDITálása lehet.

Visszatérve a járműves hasonlatra, a problémák korai azonosítása és kijavítása a weboldalak esetében is megtakaríthat egy vagyont és hosszútávú optimális teljesítményt biztosíthat.

Mi az a weboldal audit?

A weboldal audit célja, hogy teljes és részletes elemzést nyújtsunk a webhelyed állapotáról, teljesítményéről, jelenlegi hatékonyságáról és sebességéről. Azonosíthatjuk a webhely hibáit vagy gyengeségeit, és kijavíthatjuk azokat, mielőtt azok a vállalkozásodnak költséget jelentenének. Feltárhatunk továbbá olyan hiányosságokat, melyek megszüntetésével több organikus keresési találatot és jobb ügyfélélményt szerezhetnél.

Miért van szükséged weboldal auditra?

1. Hogy a weboldalad látogatói eredményesebben és könnyebben tudjanak navigálni

Ha minden egyes nap a honlapodat görgeted és nézegeted, nyilván nem okozhat gondot az oldalon való navigálás. Ez bizony sajnos megkönnyíti, hogy figyelmen kívül hagyd a felhasználók esetleges problémáit.

Az audit részeként az általunk végzett tesztelés során megvizsgáljuk, hogy az oldal azok számára is egyszerűen és egyértelműen navigálható-e, akik először járnak rajta.

2. Hogy javíts a weboldalad keresőhelyezésén

A rosszul beállított SEO könnyen hátrébb sorolhatja az oldalad a Google találatok között, ezzel lecsökkentve az oldal forgalmát.

A webhely audit rávilágít olyan problémákra, mint a hiányzó oldalleírások vagy a képek alternatív szövege. Ezek olyan fontos dolgok, amelyek befolyásolhatják webhely teljesítményét és rangsorolását.

3. Hogy növeld webhelyed teljesítményét

Egy 2020-as kutatás szerint a látogatók 70%-a visszafordul az olyan weboldalról, ami 2 másodpercnél hosszabb ideig töltődik. Ha tehát az oldalad betöltése túl sokáig tart, akkor rengeteg látogatót veszíthetsz. Az oldalbetöltés pedig nem csak a látogatókat taszítja, de a Google rangsorolásánál is fontos szempont. A weboldal sebességét általában néhány apróbb beállítással is jelentősen javítani lehet, például a képek fájlméretének csökkentésével.

+Tipp: ellenőrizd egyszerűen a betöltési sebességet a https://gtmetrix.com/ weboldallal.

Ez az oldal megmutatja a weboldalad legfontosabb teljesítmény-mérőszámait, és azt is megmondja, hol szorul javításra. A legfontosabb adat számodra itt a „Performance” százalék lesz, ez egy átfogó értékelést ad a weboldalad sebességére 1-100% skálán. 80% felett már igazán hátradőlhetsz, de a magyar honlapok többsége jóval ez alatt van.

4. Hogy megbizonyosodj róla, hogy az oldalad mobilbarát

Manapság a legtöbb vásárlási döntés mobileszközökön keresztül történik, így, ha a webhelyed nem mobilbarát, akkor emiatt könnyen veszíthetsz potenciális vevőket. A weboldal audit során részletesen megvizsgáljuk a weboldal kinézetét, használhatóságát a legtöbb ismert és használt eszközön és képernyőfelbontáson.

5. Hogy növeld a konverziós arányt

A konverziós arány nemcsak akkor fontos, ha webshopod van és ezzel méred a vásárlások arányát, hiszen konverzió lehet a hírlevél feliratkozás, vagy egy kapcsolatfelvételi űrlap kitöltése is. Ezeknek az arányát is növelheted, hiszen egy esztétikus, jól működő, gyors és felhasználóbarát weboldalon a látogatók vásárlási aránya is magasabb!

Ha sikerült elgondolkodtatni cikkünkkel, akkor ne habozz és vedd fel velünk a kapcsolatot még MA!