5 ok, amiért szükséged lehet weboldal auditra

aug 19, 2022

Audit, az eszköz, amivel feltárhatod a marketinged rejtett lehetőségeit

Az online jelenlét ma már nem csupán egy lehetőség, hanem kötelező pálya minden vállalkozás számára. De biztos vagy benne, hogy az online marketinged a maximumot hozza ki magából? Ha nem, akkor itt az ideje egy átfogó auditnak, amivel kiderítheted, hol szivárog el a...

Ügynökségválasztó kisokos: ki legyen az új marketing partnered?

Nézd, tudjuk, hogy drága az időd, ezért gyorsan a lényegre térünk. A sikeres marketinghez alapvetően 3 tényezőt kell mérlegelned. Ezek a következők: Idő: Van-e időd szakértők válogatására, vagy jobban jársz, ha saját magad gyúrsz rá az alapokra? Pénz: Egészen más lesz...

Phoebe Buffay marketing stratégiája

-"Hé Phoebe, akarsz segíteni?" - “Segítenék…de nem akarok.” -Akkor mi lenne, ha mi segítenénk Neked? -??? Egy szokásos Friends-darálás közben eszünkbe jutott, hogy gyártanunk kellene az egyik szereplőnek egy ütős marketing stratégiát. Vajon kinek van erre a legnagyobb...

Randiztam a ChatGPT-vel és azóta sokkal jobb tartalmakat gyártok – Tippek és példák

Ha ezt a cikket olvasod, akkor valószínűleg már találkoztál a ChatGPT-vel, az OpenAI mesterséges intelligencia laboratórium által kifejlesztett chatbottal. A témában már rengeteg bejegyzés született, pro és kontra, hetek óta a top topikok között szerepel. Van, aki fél...

10 tipp, hogy hatékonyabbá tedd hírleveledet

2023-ra az interneten zajló kommunikáció hatalmasra nőtte ki magát, a lehengerlő kreatívok, a vizuális hirdetések és a hírlevelek között a lehetőségek szinte végtelenek lettek. Ugyanakkor kitűnni is sokkal nehezebb. Cikkünkben most ahhoz szeretnénk segítséget...

A mankó, ami nélkül el se kezdj közösségi média tartalmat gyártani

Nem emlékszünk, mikor jött el nálunk, a Marketing Tribe-nál a pont, amikor elkezdett a fejünkre nőni a tartalomgyártás. Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, YouTube, Twitch, és még sorolhatnánk, mennyi platformot kellett egyszerre saját magunk és ügyfeleink számára...

Minden, amit tudni akarsz a GA4-ről röviden, tömören

A dátum, amit most piros betűvel kell jelölnöd a naptárban: 2023 július 1. Ekkor jelentős változás fog bekövetkezni a digitális analitika terén, ugyanis megtörténik az átállás a Google Analytics 4-re. Miért eszméletlenül fontos ez neked? “2023. július 1-től leáll az...

Webshopot üzemeltetsz?
Így változtasd a kosárelhagyókat vásárlókká!

Minden, amit tudnod kell a kosár elhagyásáról. Először is határozzuk meg, mit is értünk kosárelhagyáson. Ezt a fogalmat tipikusan webshopoknál használjuk. A bevásárlókosár elhagyása az, amikor a potenciális vásárló legalább egy terméket betesz a kosarába, de aztán...

Minden, amit tudnod kell a közösségi média marketing alapjairól

Mára a közösségi média megkerülhetetlen az online marketingben. Népszerűsége logikus, hiszen ingyenes felületekről van szó, amik lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy kapcsolatba lépjenek a vendégeikkel, és reklámozzák termékeiket és szolgáltatásaikat a...

Mit tehetsz vállalkozóként a jobb Google helyezésért?

Érezted már úgy, hogy te mindent megtettél, de még mindig nem szerepelsz a keresőmotorok első oldalain? Elkeserítő érzés, amikor a kemény munka nem vezet eredményre, de még nincs minden veszve! Néhány technikai és SEO tippet hoztunk el most neked, melyek segítségével...

Ha Te is egy kisvállalkozás tulajdonosa vagy, akkor pontosan tudod, milyen fontos egy jól működő weboldal. De még ha az oldalad látszólag jól működik, az nem jelenti azt, hogy az ügyfeleid könnyen megtalálnak.

Ahogyan az autóknak is évről évre át kell menniük a forgalmi vizsgán, ahol kiderül, hogy az évek során mennyit romlott az állapota, ugyan így a megfelelő szervizelés nélkül a honlapok teljesítménye is csökkenhet.

Ezt a romlást általában a rosszul beállított SEO, bonyolult vásárlási folyamat, rossz felépítés vagy a hibás technikai beállítások okozhatják. Ilyenkor a legjobb megoldás a HONLAP AUDITálása lehet.

Visszatérve a járműves hasonlatra, a problémák korai azonosítása és kijavítása a weboldalak esetében is megtakaríthat egy vagyont és hosszútávú optimális teljesítményt biztosíthat.

Mi az a weboldal audit?

A weboldal audit célja, hogy teljes és részletes elemzést nyújtsunk a webhelyed állapotáról, teljesítményéről, jelenlegi hatékonyságáról és sebességéről. Azonosíthatjuk a webhely hibáit vagy gyengeségeit, és kijavíthatjuk azokat, mielőtt azok a vállalkozásodnak költséget jelentenének. Feltárhatunk továbbá olyan hiányosságokat, melyek megszüntetésével több organikus keresési találatot és jobb ügyfélélményt szerezhetnél.

Miért van szükséged weboldal auditra?

1. Hogy a weboldalad látogatói eredményesebben és könnyebben tudjanak navigálni

Ha minden egyes nap a honlapodat görgeted és nézegeted, nyilván nem okozhat gondot az oldalon való navigálás. Ez bizony sajnos megkönnyíti, hogy figyelmen kívül hagyd a felhasználók esetleges problémáit.

Az audit részeként az általunk végzett tesztelés során megvizsgáljuk, hogy az oldal azok számára is egyszerűen és egyértelműen navigálható-e, akik először járnak rajta.

2. Hogy javíts a weboldalad keresőhelyezésén

A rosszul beállított SEO könnyen hátrébb sorolhatja az oldalad a Google találatok között, ezzel lecsökkentve az oldal forgalmát.

A webhely audit rávilágít olyan problémákra, mint a hiányzó oldalleírások vagy a képek alternatív szövege. Ezek olyan fontos dolgok, amelyek befolyásolhatják webhely teljesítményét és rangsorolását.

3. Hogy növeld webhelyed teljesítményét

Egy 2020-as kutatás szerint a látogatók 70%-a visszafordul az olyan weboldalról, ami 2 másodpercnél hosszabb ideig töltődik. Ha tehát az oldalad betöltése túl sokáig tart, akkor rengeteg látogatót veszíthetsz. Az oldalbetöltés pedig nem csak a látogatókat taszítja, de a Google rangsorolásánál is fontos szempont. A weboldal sebességét általában néhány apróbb beállítással is jelentősen javítani lehet, például a képek fájlméretének csökkentésével.

+Tipp: ellenőrizd egyszerűen a betöltési sebességet a https://gtmetrix.com/ weboldallal.

Ez az oldal megmutatja a weboldalad legfontosabb teljesítmény-mérőszámait, és azt is megmondja, hol szorul javításra. A legfontosabb adat számodra itt a „Performance” százalék lesz, ez egy átfogó értékelést ad a weboldalad sebességére 1-100% skálán. 80% felett már igazán hátradőlhetsz, de a magyar honlapok többsége jóval ez alatt van.

4. Hogy megbizonyosodj róla, hogy az oldalad mobilbarát

Manapság a legtöbb vásárlási döntés mobileszközökön keresztül történik, így, ha a webhelyed nem mobilbarát, akkor emiatt könnyen veszíthetsz potenciális vevőket. A weboldal audit során részletesen megvizsgáljuk a weboldal kinézetét, használhatóságát a legtöbb ismert és használt eszközön és képernyőfelbontáson.

5. Hogy növeld a konverziós arányt

A konverziós arány nemcsak akkor fontos, ha webshopod van és ezzel méred a vásárlások arányát, hiszen konverzió lehet a hírlevél feliratkozás, vagy egy kapcsolatfelvételi űrlap kitöltése is. Ezeknek az arányát is növelheted, hiszen egy esztétikus, jól működő, gyors és felhasználóbarát weboldalon a látogatók vásárlási aránya is magasabb!

Ha sikerült elgondolkodtatni cikkünkkel, akkor ne habozz és vedd fel velünk a kapcsolatot még MA!

0 hozzászólás