Így írj keresőbarát blogbejegyzéseket

aug 22, 2022

Audit, az eszköz, amivel feltárhatod a marketinged rejtett lehetőségeit

Az online jelenlét ma már nem csupán egy lehetőség, hanem kötelező pálya minden vállalkozás számára. De biztos vagy benne, hogy az online marketinged a maximumot hozza ki magából? Ha nem, akkor itt az ideje egy átfogó auditnak, amivel kiderítheted, hol szivárog el a...

Ügynökségválasztó kisokos: ki legyen az új marketing partnered?

Nézd, tudjuk, hogy drága az időd, ezért gyorsan a lényegre térünk. A sikeres marketinghez alapvetően 3 tényezőt kell mérlegelned. Ezek a következők: Idő: Van-e időd szakértők válogatására, vagy jobban jársz, ha saját magad gyúrsz rá az alapokra? Pénz: Egészen más lesz...

Phoebe Buffay marketing stratégiája

-"Hé Phoebe, akarsz segíteni?" - “Segítenék…de nem akarok.” -Akkor mi lenne, ha mi segítenénk Neked? -??? Egy szokásos Friends-darálás közben eszünkbe jutott, hogy gyártanunk kellene az egyik szereplőnek egy ütős marketing stratégiát. Vajon kinek van erre a legnagyobb...

Randiztam a ChatGPT-vel és azóta sokkal jobb tartalmakat gyártok – Tippek és példák

Ha ezt a cikket olvasod, akkor valószínűleg már találkoztál a ChatGPT-vel, az OpenAI mesterséges intelligencia laboratórium által kifejlesztett chatbottal. A témában már rengeteg bejegyzés született, pro és kontra, hetek óta a top topikok között szerepel. Van, aki fél...

10 tipp, hogy hatékonyabbá tedd hírleveledet

2023-ra az interneten zajló kommunikáció hatalmasra nőtte ki magát, a lehengerlő kreatívok, a vizuális hirdetések és a hírlevelek között a lehetőségek szinte végtelenek lettek. Ugyanakkor kitűnni is sokkal nehezebb. Cikkünkben most ahhoz szeretnénk segítséget...

A mankó, ami nélkül el se kezdj közösségi média tartalmat gyártani

Nem emlékszünk, mikor jött el nálunk, a Marketing Tribe-nál a pont, amikor elkezdett a fejünkre nőni a tartalomgyártás. Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, YouTube, Twitch, és még sorolhatnánk, mennyi platformot kellett egyszerre saját magunk és ügyfeleink számára...

Minden, amit tudni akarsz a GA4-ről röviden, tömören

A dátum, amit most piros betűvel kell jelölnöd a naptárban: 2023 július 1. Ekkor jelentős változás fog bekövetkezni a digitális analitika terén, ugyanis megtörténik az átállás a Google Analytics 4-re. Miért eszméletlenül fontos ez neked? “2023. július 1-től leáll az...

Webshopot üzemeltetsz?
Így változtasd a kosárelhagyókat vásárlókká!

Minden, amit tudnod kell a kosár elhagyásáról. Először is határozzuk meg, mit is értünk kosárelhagyáson. Ezt a fogalmat tipikusan webshopoknál használjuk. A bevásárlókosár elhagyása az, amikor a potenciális vásárló legalább egy terméket betesz a kosarába, de aztán...

Minden, amit tudnod kell a közösségi média marketing alapjairól

Mára a közösségi média megkerülhetetlen az online marketingben. Népszerűsége logikus, hiszen ingyenes felületekről van szó, amik lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy kapcsolatba lépjenek a vendégeikkel, és reklámozzák termékeiket és szolgáltatásaikat a...

Mit tehetsz vállalkozóként a jobb Google helyezésért?

Érezted már úgy, hogy te mindent megtettél, de még mindig nem szerepelsz a keresőmotorok első oldalain? Elkeserítő érzés, amikor a kemény munka nem vezet eredményre, de még nincs minden veszve! Néhány technikai és SEO tippet hoztunk el most neked, melyek segítségével...

Egy blogbejegyzés megírása nem csak tehetséget és kreativitást igényel, de a legjobb eredmény érdekében némi keresőoptimalizálási tudásra is szükséged lesz.

Ahhoz, hogy az olvasó érdeklődését fenntartsd, át kell gondolnod a tartalom szerkezetét és felépítését. Hogyan teheted a témát érdekessé az olvasó számára? Ha az emberek kedvelnek és megértenek egy cikket, sokkal hajlamosabbak lesznek megosztani azt másokkal – és ez növelni fogja a cikked keresőbeli helyezését is.

Másodszor, írás közben azt is szem előtt kell tartani, hogy nem csak az olvasónak írsz, hanem az keresőmotorok számára is. Az optimális eredmény érdekében nem elég ugyanis megírni egy cikket és utólag „megseózni”, a legjobb, ha a tartalom már a keresőoptimalizálás szabályainak figyelembevételével készül el. Cikkünkben megmutatjuk, mik ezek a legfontosabb szabályok és ajánlások.

Miért?

A Google algoritmusa egy sor szempontot vesz figyelembe, amikor a tartalmakat feltérképezi és rangsorolja. A technikai részletekről már egy korábbi bejegyzésben írtunk, most kifejezetten a tartalmi részével fogunk foglalkozni. Ha ezt a néhány tippet betartod, sokkal nagyobb eséllyel fogsz jó keresőhelyezést elérni. Kezdd ezekkel a tippekkel a SEO-barát blogbejegyzés írását:

1. Mielőtt elkezdenéd, végezz kulcsszókutatást!

Ha uralni szeretnéd a keresési eredményeket, ki kell találnod, hogy a célközönséged mely szavakra, kifejezésekre keres rá valójában. Ezek azok a témák, amelyekről írnod kell a jövőben, és ezeket a  kulcsszavakat érdemes használnod a szövegeidben is.

A blogbejegyzésedhez egy kulcsszót, kulcs kifejezést válassz! A kiválasztott kulcsszó ne legyen túl általános és ne használd ugyanazt a fókusz kulcsszót (focus keyword) több cikkhez. Ehhez a cikkhez például a „blog” kulcsszó túl általános lenne, így a „keresőoptimalizált blog”-ot fogjuk használni. SEO szempontból az az igazán optimális, ha a kulcsszavad legalább egyszer szerepel:

  • a címben
  • az url-ben
  • a meta leírásban
  • a szövegben lehetőleg egynél többször
  • kép nevében, ahol lehet
  • kép alt szövegében, ahol lehet
  • az első bekezdésben (lead)
  • alcímekben, ahol lehet

Ha végeztél a kulcsszókutatással, és megvan a fókusz kulcsszavad listája, akkor ideje elkezdeni írni.

2. Gondolkozz, mielőtt írsz!

Adj magadnak egy kis időt, hogy alaposan átgondold a mondanivalód és az üzeneted. Mit szeretnél mondani olvasóidnak, melyik központi kérdésre szeretnél választ adni? Mi a cikked célja? Mit tegyen az olvasó, miután a végére ért? Mielőtt elkezdenéd, írj válaszokat ezekre a kérdésekre, és gondold át, milyen szándékkal kereshet valaki, és hogyan juthatott el hozzád. Ennek egyszerű módja az, ha megnézed a rangsorolni kívánt keresési kifejezés keresési eredményeit.

3. Készíts struktúrát

Olvasható és SEO-barát blogbejegyzés írásához világos struktúrát, szerkezetet kell létrehoznod. A blogbejegyzés több részre osztása megkönnyítheti az írást és később az olvasást is.

Minden bejegyzés tartalmazzon:

  • Bevezetést (amiben bemutatod a témádat)
  • Kifejtést (a fő üzenettel)
  • Következtetést (amelyben összefoglalod a főbb gondolatokat vagy levonsz egy tanulságot)

4. Döntsd el a blogbejegyzés címét

A jó és érdekes cím megalkotása elengedhetetlen lépés a keresőoptimalizálás és a felhasználóbarátság szempontjából. Egyes bloggerek szívesebben teszik meg először ezt a lépést, és csak utána készítik el a blog szerkezetét, mások inkább a címet választják, ha már jó elképzelésük van arról, hogy a blogbejegyzés mit fog takarni. Kövesd azt, ami a számodra a leghatékonyabb.

SEO szempontból a jó címnek a következő jellemzőkkel kell rendelkeznie:

  • 55 – 60 karakter hosszú legyen, hogy szünet nélkül jelenjen meg a keresőtalálatok között
  • Tartalmaznia kell a célkulcsszót 
  • Pontos leírást kell adnia a blogbejegyzésen belüli tartalomról
  • Elég érdekesnek kell lennie ahhoz, hogy a felhasználók rákattanjanak, amikor megjelennek a keresőmotor eredményoldalain.

Vizsgáld meg ezt a két címet, te melyikre kattintasz szívesebben?

5. Használj bekezdéseket és címsorokat

Mindenki használ bekezdéseket, de nem mindenki használja őket jól. Ne kezdj minden új mondatot új sorban csak azért, mert jól néz ki. Nem csak az olvashatóság, hanem a SEO szempontjából is fontosak a bekezdések. Segítenek a Google-nak megérteni a blogbejegyzés fő témáit, amik segíthetnek a rangsorolásban.

A megfelelő alcímek segítik az olvasót abban, hogy  eligazodjon a blogbejegyzésben és megértse, miről is szól a szöveg. Ügyelj arra, hogy néhány alcímben használd a kulcsszavakat, de ne mindegyikben, mivel ez természetellenessé teszi a szöveget.

6. Használj hivatkozásokat, de csak akkor, ha tényleg releváns

A belső linkelés nagyon hatékony lehet, és egy könnyen követhető SEO technika, amely számos előnnyel jár:

  • Segítségével a keresőmotorok új oldalakat fedezhetnek fel webhelyeden
  • A keresőmotorok számára nagy utalást ad arra, hogy miről szól egy oldal
  • Nagyszerű módja annak, hogy lehetőséget adjon a felhasználóknak, hogy egy-egy bejegyzés elolvasása után további tartalmakat fedezzenek fel az oldaladon
  • Ez az egyik olyan technika, amellyel csökkentheti a visszafordulási arányt, és mellyel hosszabb ideig a webhelyen tarthatod a felhasználókat

Érdemes a belső linkeket beszúrni minden releváns szolgáltatásodra vagy korábbi cikkedre.

7. Használd ki a kulcsszavakat, de kerüld a kulcsszó halmozást

Nem eshetsz bajba, ha blogbejegyzéseidben a fő kulcsszavakat (és változatait) használod. Sőt, ajánljuk is, de figyelj arra, hogy a szöveg továbbra is gördülékeny, olvasmányos maradjon, ne halmozd a kulcskifejezéseket! A Google algoritmusa egyre okosabb, és azt akarja, hogy olyan tartalmat írj, amelyet a felhasználók imádni fognak. Ha nem elég gördülékeny a szöveged, azt a keresőmotorok is észre fogják venni.

8. Optimalizáld a blogbejegyzés hosszát

Ügyelj arra, hogy a blogbejegyzés legalább 300 szóból álljon. Tanulmányok kimutatták, hogy a hosszabb blogbejegyzések jobban teljesítenek a keresésekben, de ez nem jelenti azt, hogy a rövidebb blogbejegyzések nem szerepelhetnek jó helyen. Ne feledd, hogy ha a cikk túl hosszú és nem könnyen olvasható, az elriaszthatja a felhasználókat.

A tartalom minősége fontosabb, mint a hossza.

9. Optimalizáld a meta leírást

A meta leírás a blogbejegyzés 200 karakternél rövidebb összefoglalása. Ez lesz az a rövid szöveg, amit a Google a keresőtalálatok között megjelenít, ez alapján fogja a látogató eldönteni, hogy átkattint-e a cikkedre, vagy sem. A leírásnak informatívnak és magával ragadónak kell lennie, hogy arra ösztönözze a felhasználókat, hogy kattintsanak a linkre, és látogassák meg blogbejegyzést.

10. Hagyd, hogy mások is elolvassák a bejegyzésedet, mielőtt azt közzé teszed

Mielőtt megosztanád a világgal a blogbejegyzésed, fontos, hogy először valaki más olvassa el. Kérdezd meg őket, hogy megértik-e a blogbejegyzés fő koncepcióját, és kérd meg őket, hogy javítsák ki az esetleges elírásokat és nyelvtani hibákat.

Ez segíthet abban, hogy objektív képet kapj a szöveg olvashatóságáról és vonzerejéről.

11. Rendszeresen blogolj

Ha rendszeresen új blogbejegyzéseket adsz hozzá weboldaladhoz, azt a Google is észreveszi és nagyobb eséllyel vesz előre a keresési találatok között, hiszen relevánsnak és aktuálisnak tűnsz. De ne csak a posztolás kedvéért csináld. Győződj meg arról, hogy minden, amit közzéteszel, jó minőségű tartalom legyen: informatív, jól megírt cikkek, amelyek szórakoztatják az olvasókat, és értéket adnak.

12. Használd a Yoast SEO-t

WordPress weboldal esetén a Yoast SEO bővítmény sokat segít a tartalmaid keresőoptimalizálásában. A minden oldal/bejegyzés alján található elemző eszköz segít a jól tagolt és SEO-barát blogbejegyzések megírásában és a meta adatok kitöltésében.

Yoast SEO kitöltése:

  • Fókusz kulcsszó
  • SEO cím
  • Meta leírás

A Yoast SEO nem csak a meta adatok hosszát segít belőni, de hasznos információt ad annak tartalmáról is, például emlékeztet, ha kimaradt belőle a kulcsszavad. FONTOS! A Yoast SEO magyar tudása még nem 100%-os, így a kulcsszavad ragozott alakját nem biztos, hogy felismeri.

A Yoast SEO visszajelzést ad a szövegeid keresőoptimalizálási értékeiről, így a tartalmi SEO-t és az olvashatóságot is egy-egy piktogrammal fogja értékelni, ami lehet zöld, narancssárga és piros is. Hiányosság esetén pedig konkrétumokkal segíti a munkádat. Vedd figyelembe, hogy nem kell minden pontnak zöldnek lennie ahhoz, hogy az általános SEO pontszám jó legyen.

13. Optimalizád a képeidet

  • Képek kiválasztásánál ügyelj arra, hogy minél kevesebb stock fotót használj, ha vannak jó minőségű, saját képeid, akkor inkább ezeket használd.
  • A fő kép méretezése: 1200*630
  • Tömöríts le minden képet, hogy a nagy fájlok ne lassítsák a weboldalt. Próbáld ki a https://tinypng.com/ weboldalt
  • Minden képet feltöltésnél nevezz el relevánsan, ékezet nélküli nevekkel
  • Alt text szöveg feltöltése minden képnél! Az alt text három legfontosabb funkciója: a látássérültek számára információt biztosít a képről; ha a kép nem tölt be, akkor ez jelenik meg helyette, illetve segítséget nyújt a keresőmotoroknak is a kép tartalmát illetően. A jó alt-text ismérvei:
  • Elég részletes leírást ad a képről
  • Viszonylag rövid, nem haladja meg a 125 karaktert
  • Tartalmazza a legfontosabb kulcsszavakat
  • De nem tartalmaz túl sokat ezekből a kulcsszavakból
  • Nem szerepel “ezen a képen” vagy hasonlók a leírásban, alapból feltételezett, hogy a képről szól a leírás

+1 Használj Google Search Console-t!

A Google Search Console egy olyan platform, ahol a weboldalad keresőhelyezését követheted, illetve, hogy milyen keresésekben jelensz meg és hányan kattintanak onnan tovább a te oldaladra. Nagyon fontos és hasznos eszköz a keresőoptimalizálásban. De hogyan használhatod blogíráshoz? A Google keresőrobotjai (pontosabban inkább keresőpókok) folyamatosan pásztázzák az internetet az új tartalmak után, de organikusan lehet, hogy hetek is eltelnek mire észreveszik, hogy új bejegyzést tettél ki az oldaladra. Ezt a folyamatot felgyorsíthatod azzal, hogy a Google Search Console segítségével jelzed a keresőmotoroknak, hogy új tartalmat adtál hozzá és elkezdhetik azt feltérképezni, indexálni.

Nem kell tökéletes tartalmakat és tökéletes meta leírásokat szerkesztened ahhoz, hogy az emberek olvassák a cikkeidet. Ha aktuális és releváns témákról írsz, a tartalmaid hozzáadott értéket biztosítanak az olvasók számára és betartod a keresőoptimalizálásra vonatkozó tippjeinket, akkor már jó úton jársz. Jó blogírást kívánunk!

Reméljük hasznosnak találtad tippjeinket. Ha hatékonyabbá szeretnéd tenni céged marketing tevékenységeit, akkor keress minket!

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük