PPC stratégia és hirdetéskezelés
A hirdetések egyre csak drágulnak, a reklámzaj pedig a fejedre nő.
Akár Facebookon, akár Google-ön próbálkozol, nem sikerül nagyobb bevételt generálni, a többi csatornát pedig nem is ismered?
Mit szólnál, ha ezentúl nem az ablakon szórnád ki a pénzt?
itt az ideje racionalizálni a hirdetési stratégiádat
Mind a Facebook, mind a Google Ads hirdetéseken belül százával akadnak azok a beállítások, amiket ha nem jól csinálsz, akkor valószínűleg feleslegesen költöd a pénzt, eredmény nem sok lesz belőle. Ezért is nagyon fontos a kampányok jó felépítése.
Igazak rád az alábbiak?
- Fogalmad sincs, mi az az A/B teszt;
- Nem tudod, melyik hirdetésed miért teljesít sokkal jobban, mint a másik;
- Csak öntöd a pénzt a jól ismert csatornákba (Facebook, Google Adverts), nem ismersz alternatívákat;
- Ahelyett, hogy a vállalkozásodat fejlesztenéd, táblázatok fölött görnyedsz
Ha igen, akkor itt az ideje újraoptimalizálni
a hirdetési stratégiádat
hogyan csináljuk?
Feltérképezzük a hirdetési struktúrádat és összevetjük az üzleti céljaiddal
Megállapítjuk, megfelelő platformokon hirdetsz-e, milyen minőségűek a kreatívjaid, jól van-e felépítve a hirdetési struktúra, megfelelőek-e a landing oldalaid, stb.
Alapos stratégiát készítünk a továbbiakról
A nem funkcionáló hirdetésektől megszabadulunk, és új kreatívokat, új szövegezéssel állítunk pályára.
Újraépítjük a hirdetési rendszeredet
Új struktúrát állítunk fel, javaslatot teszünk a hirdetendő összegre és ha kell landing oldal is építünk.
google ads
Keresési hirdetés
Keresési hirdetés: a legdirektebb hirdetési mód. Azokat a vevőket célzod, akik a te szolgáltatásoddal, termékeddel kapcsolatban keresnek a Google-ön.
Shopping hirdetés
Kifejezetten a terméked hirdetésére szolgál. Nem csak a termékeid fotóját, de azok árát is megjeleníti majd, így ez a legrövidebb út, ami összeköti a felhasználót a termékeddel.
Youtube hirdetés
Nagyszerű lehetőség értékesítésre és márkaismertség növelésére, videós formátumban.
Remarketing
Azt a felhasználót célozzuk ilyenkor a hirdetéssel, aki már járt a weboldaladon, így ismerős lesz neki a terméked, esetleg vásárolt is volna, de nem fejezte be a folyamatot.
Performance max
A Google legújabb innovációja, tulajdonképpen egy all in 1 típusú hirdetésrendszer, ugyanis a Google összes csatornáját használja a felhasználók eléréséhez (Youtube, display, keresések, Gmail, Discovery, Térkép). A Performance Max során mesterséges intelligencia találja meg a célközönséget, a megadott üzleti célok alapján, meglepő eredményességgel.
Display hirdetés
A keresési hirdetések után talán ez az egyik legismertebb hirdetési forma, különösen remarketing hirdetések esetén. Megvan az, amikor megnézel egy weboldalt, majd hetekig mindenhol az ő hirdetésüket látod? Na az egy display remarketing hirdetés.
facebook/ instagram hirdetések
Ha üzemeltetsz ilyen oldalt, akkor valószínűleg nem úszod meg fizetett hirdetések nélkül, mivel az organikus elérés az elmúlt években szinte nullára csökkent. Facebook és Instagram hirdetésekkel viszont a sokféle kampánytípusnak és célzási lehetőségnek köszönhetően rengeteg embert érhetsz el könnyedén.
forgalomterelés weboldalra
lead generáló kampány
brandépítő kampány
videós hirdetések
forgalomterelés weboldalra
lead generáló kampány
brandépítő kampány
videós hirdetések
remarketing
termékkatalógus hirdetések
vásárlást célzó hirdetések
Kiemelések (pl. poszt)
remarketing
termékkatalógus hirdetések
vásárlást célzó hirdetések
kiemelések (pl. poszt)
google analytics
Nem létezik sikeres kampány hiteles mérések nélkül. A Google Analytics és a Google Tag Manager segítségével letapogatjuk a weboldalad látogatóit: melyik kampányodból, milyen forrásból érkeztek oda, mit csináltak és meddig szörföltek az oldaladon, hány évesek és hol élnek a vásárlóid. Mindez extrém mértékben növelheti a hirdetéseid sikerességét. A kampányaidhoz kapcsolódóan minden mérést beállítunk és nyomon követünk.