SEO – Három betű, ami tönkreteheti a weboldalad forgalmát, ha nem figyelsz rá oda

júl 1, 2022

Audit, az eszköz, amivel feltárhatod a marketinged rejtett lehetőségeit

Az online jelenlét ma már nem csupán egy lehetőség, hanem kötelező pálya minden vállalkozás számára. De biztos vagy benne, hogy az online marketinged a maximumot hozza ki magából? Ha nem, akkor itt az ideje egy átfogó auditnak, amivel kiderítheted, hol szivárog el a...

Ügynökségválasztó kisokos: ki legyen az új marketing partnered?

Nézd, tudjuk, hogy drága az időd, ezért gyorsan a lényegre térünk. A sikeres marketinghez alapvetően 3 tényezőt kell mérlegelned. Ezek a következők: Idő: Van-e időd szakértők válogatására, vagy jobban jársz, ha saját magad gyúrsz rá az alapokra? Pénz: Egészen más lesz...

Phoebe Buffay marketing stratégiája

-"Hé Phoebe, akarsz segíteni?" - “Segítenék…de nem akarok.” -Akkor mi lenne, ha mi segítenénk Neked? -??? Egy szokásos Friends-darálás közben eszünkbe jutott, hogy gyártanunk kellene az egyik szereplőnek egy ütős marketing stratégiát. Vajon kinek van erre a legnagyobb...

Randiztam a ChatGPT-vel és azóta sokkal jobb tartalmakat gyártok – Tippek és példák

Ha ezt a cikket olvasod, akkor valószínűleg már találkoztál a ChatGPT-vel, az OpenAI mesterséges intelligencia laboratórium által kifejlesztett chatbottal. A témában már rengeteg bejegyzés született, pro és kontra, hetek óta a top topikok között szerepel. Van, aki fél...

10 tipp, hogy hatékonyabbá tedd hírleveledet

2023-ra az interneten zajló kommunikáció hatalmasra nőtte ki magát, a lehengerlő kreatívok, a vizuális hirdetések és a hírlevelek között a lehetőségek szinte végtelenek lettek. Ugyanakkor kitűnni is sokkal nehezebb. Cikkünkben most ahhoz szeretnénk segítséget...

A mankó, ami nélkül el se kezdj közösségi média tartalmat gyártani

Nem emlékszünk, mikor jött el nálunk, a Marketing Tribe-nál a pont, amikor elkezdett a fejünkre nőni a tartalomgyártás. Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, YouTube, Twitch, és még sorolhatnánk, mennyi platformot kellett egyszerre saját magunk és ügyfeleink számára...

Minden, amit tudni akarsz a GA4-ről röviden, tömören

A dátum, amit most piros betűvel kell jelölnöd a naptárban: 2023 július 1. Ekkor jelentős változás fog bekövetkezni a digitális analitika terén, ugyanis megtörténik az átállás a Google Analytics 4-re. Miért eszméletlenül fontos ez neked? “2023. július 1-től leáll az...

Webshopot üzemeltetsz?
Így változtasd a kosárelhagyókat vásárlókká!

Minden, amit tudnod kell a kosár elhagyásáról. Először is határozzuk meg, mit is értünk kosárelhagyáson. Ezt a fogalmat tipikusan webshopoknál használjuk. A bevásárlókosár elhagyása az, amikor a potenciális vásárló legalább egy terméket betesz a kosarába, de aztán...

Minden, amit tudnod kell a közösségi média marketing alapjairól

Mára a közösségi média megkerülhetetlen az online marketingben. Népszerűsége logikus, hiszen ingyenes felületekről van szó, amik lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy kapcsolatba lépjenek a vendégeikkel, és reklámozzák termékeiket és szolgáltatásaikat a...

Mit tehetsz vállalkozóként a jobb Google helyezésért?

Érezted már úgy, hogy te mindent megtettél, de még mindig nem szerepelsz a keresőmotorok első oldalain? Elkeserítő érzés, amikor a kemény munka nem vezet eredményre, de még nincs minden veszve! Néhány technikai és SEO tippet hoztunk el most neked, melyek segítségével...

Mi az a SEO és miért ennyire fontos? Kinek a feladata? Mikor lesz a weboldalam az első a találatok között? Ha ezeket a kérdéseket feltetted már magadban, akkor a legmegfelelőbb helyen jársz!

Kezdjük a legelején, mi is az a SEO?

A SEO az angol search engine optimization, azaz keresőoptimalizálás szó rövidítése, a magyarban használjuk így is, illetve a keresőoptimalizálás kifejezést is. A SEO azoknak a beállításoknak és tulajdonságoknak az összessége, melyek meghatározzák, hogy a weboldalad mennyire könnyen található meg a keresőrobotok, illetve a látogatók által. És igen, a kereső beállítások fogják megalapozni azt is, hogy az oldalad hányadik lesz a találati listában.

Mi a SEO és a PPC közötti különbség és kapcsolat?

The Pitch blog ábrája nagyszerűen szemlélteti, hogy mi a különbség a kettő között. Míg a keresőoptimalizálás az oldaladra érkező organikus, vagyis fizetetlen találatokra lesz befolyással, addig PPC (kattintás alapú hirdetés) a fizetett találatokat jelenti. Fizetett hirdetésekkel viszonylag gyorsan lehet releváns és minőségi forgalmat terelni a honlapodra, de ennek a hatása csak addig tart, ameddig fizeted a hirdetéseket. A keresőoptimalizálással viszont azért éri meg foglalkozni, mert hatása hosszú távú, ha jól csinálod, akkor pár hónapon belül az oldalad jó helyezést érhet el és fogja hozni a fizetetlen találatokat.

Miért fontos?

A Google oldalán másodpercenként csaknem 80 000 keresés történik, az első három organikus találat a forgalom 50%-át elviszi, a maradék 50%-on osztozik az összes többi találat, ezért is kiemelkedően fontos a jó keresőhelyezés.

Bármennyire is hihetetlen, de sokszor még a nagy cégek sem fordítanak kellő figyelmet a keresőoptimalizálásra, ez hatalmas nagy kereset kiesést jelenthet. Okulj a Westend és az IKEA hibáiból.

Mi befolyásolja?

A SEO-t általában három fő részre szoktuk tagolni:

Technikai SEO: ezek azok a legfőbb technikai beállítások, melyek meghatározzák, hogy az oldalad látható-e a keresőrobotok számára. A keresőrobotok azok az automatizmusok, akik feltérképezik, értelmezik és elemzik az oldaladat technikai és tartalmi szempontból. A keresőtalálatok között való megjelenés alapfeltétele a megfelelő technikai beállítások megléte.

On-page SEO: Az on-page SEO tulajdonképpen a weboldal tartalmát és annak felosztását, tagoltságát vizsgálja. A Google folyamatosan frissített algoritmusa egyre inkább figyel például a weboldal relevanciájára a korábbi kulcsszó-egyezés és kulcsszó-sűrűség helyett. Nem elég tehát ha a weboldalad gyakran szerepelteti az adott kulcsszót, fontos az is, hogy a weboldalad hiteles, friss és releváns tartalmakat szerepeltessen. 

Off-page SEO: Az off-site SEO a legnehezebb témakör, hiszen ez az oldaladra mutató linkek összességét jelenti, amire közvetlenül kevés ráhatásod van, viszont minél több és jobb domain értékű oldal mutat rád, annál hitelesebbnek értékeli az oldaladat a Google és annál jobb lesz a kereső helyezésed.

Kinek a feladata?

A technikai SEO beállításokat érdemes már a weboldal készítésekor a fejlesztőre bízni, így elkerülhetjük azt, hogy a gondosan felépített és dédelgetett oldalunk egy rossz beállítás miatt egyáltalán ne jelenjen meg a találatok között. Fontos, hogy nem feltétlenül elvárható a fejlesztőtől, hogy mindenre odafigyeljen, így az a legbiztosabb ha adsz neki egy listát arról, hogy mi az ami mindenképpen legyen az oldaladon beállítva: 

  • SSL tanúsítvány: ha ez megvan, akkor az oldalad biztonságos lesz, és ezt a Google is értékelni fogja. A tanúsítvány évente néhány ezer forintos költség, a beszerzését te is el tudod intézni, de a fejlesztőd tudja majd beépíteni az oldalba. 
  • Indexálható legyen az oldal: ne maradjon benne véletlenül egy oldalban sem a “noindex” vagy “disallow” tag, hiszen ez azt az üzenetet küldi a robotoknak, hogy ezt az oldalt nyugodtan ugorják át, nem szükséges elemezni, emiatt viszont a keresőbe soha nem fog bekerülni. Az egyetlen kivétel, ahol mégis maradhat a “noindex” megjelölés, az azok az oldalak, amit tényleg nem szeretnénk a keresőkből láthatóvá tenni, például egy feliratkozás köszönő oldal, a weboldalad admin felülete, vagy egy olyan anyag, amit csak feliratkozás, vagy fizetés után szeretnénk a felhasználóknak elérhetővé tenni. 
  • Az oldal sebessége: A Google-nek van egy remek tesztelő oldala a weboldalak sebességének ellenőrzésére, itt te is ellenőrizheted, hogyan teljesít a weboldalad. Külön vizsgálja a mobilos és asztali nézetek sebességét, mindkettőről ad egy összesítő értéket 1-100-ig és ad egy pontos listát arról, hogy miket érdemes megtenni a gyorsítás érdekében. Az oldalad sebessége nemcsak az egyik legfontosabb szempont a Google rangsorolási rendszerében, de a felhasználói élményt is jelentősen befolyásolja. 

Mobilnézet: 2020 januárjában a mobil eszközről történő weboldal megtekintések aránya már 43%, tehát az emberek majdnem fele mobilról böngészi az internetet, ezért elengedhetetlen, hogy ekkora képernyőn is megfelelően töltsön be az oldal. Szerencsére a Google-nek van saját mobilbarát tesztje, amivel le tudod ellenőrizni az oldaladat. Fontos: Amennyiben a weboldalad korábban készült és nem volt mobilnézete, ennek a beállítása, lefejlesztése plusz költségeket vonhat maga után! A weboldalad tartalma és azoknak beállítása már inkább a te feladatod lesz, ha WordPress weboldalad van, akkor ez nem is lesz annyira nehéz. Rengeteg útmutató, oktatóanyag létezik már a témában, de akár minket is megkereshetsz, ha segítségre van szükséged. 

Források:

https://thepitch.hu/keresooptimalizalas/  
https://www.webceo.com/download/seo-strategy-guide-2020.pdf  
https://www.smartinsights.com/search-engine-optimisation-seo/seo-analytics/comparison-of-google-clickthrough-rates-by-position/ 

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük