Webshopot üzemeltetsz?
Így változtasd a kosárelhagyókat vásárlókká!

Weboldal - webshop | 0 hozzászólás

Minden, amit tudnod kell a kosár elhagyásáról.

Először is határozzuk meg, mit is értünk kosárelhagyáson. Ezt a fogalmat tipikusan webshopoknál használjuk. A bevásárlókosár elhagyása az, amikor a potenciális vásárló legalább egy terméket betesz a kosarába, de aztán távozik az oldalról a vásárlás befejezése nélkül, vagyis kosárelhagyás történik. Ez azért is különösen fájó dolog, mert ezek a látogatók már “majdnem” vevők lettek, de valamiért meggondolták magukat menet közben.

Ne gondold, hogy egyedül vagy a problémával, hiszen ez minden webshop tulajdonost érint, a statisztikák szerint – iparágtól függően – a vásárlók akár 70-80%-a is kosárelhagyó lehet. Legújabb blogbejegyzésünkben utánajárunk mi lehet ennek az oka és mit tudsz tenni azért, hogy minél több befejezett vásárlás legyen. Ha csökkenteni tudnád az elhagyott kosarak számát, akkor további marketing költség nélkül, kvázi “ingyen” tudnál több bevételt szerezni.

Hogyan számítsd ki a webshopod kosárelhagyási arányát?

A bevásárlókosár-elhagyási arány kiszámításához a következő képletet kell használni:

Kosárelhagyási arány = (1 – A befejezett tranzakciók száma / Az összes kezdeményezett tranzakció száma) x 100

Pl. 100 kosárba helyezés és 25 vásárlás esetén a kosárelhagyók aránya (1-25/100) x 100 = 75%

Egy jó kosárelhagyási arány 40%-nál alacsonyabb, a legjobban optimalizált elhagyási arány körülbelül 20%. A nullát természetesen sosem fogja elérni.

Miért hagyják el a vásárlók a kosarat?

Ahhoz, hogy tenni tudjunk ez ellen, nagyon fontos, hogy először megértsük a dolog “működését”. Nézzük meg, milyen okok állhatnak a kosár elhagyása mögött:

  • Magas szállítási költségek
  • Kötelező regisztráció a vásárlás befejezéséhez
  • Hosszadalmas vásárlási folyamat
  • A szállítás időtartamáról nincs információ, vagy nem érhető el a vásárlónak kedvező szállítási opció
  • A visszaküldési, visszatérítés és garanciális információ hiánya
  • Nincs elég fizetési módszer
  • Magas termék árak, máshol megtalálja olcsóbban
  • A weboldal nem elég bizalomgerjesztő

Ezek azok a tényezők, amelyeken most biztosan változtatni tudsz. Nézzük hogyan!

1. Kiszállítási lehetőségek

A szállítási idő és az árak nagy szerepet játszhatnak a vásárlói döntésben. Az egyik legnagyobb hiba, hogy sok webhely hajlamos megvárni, amíg a vásárlók a pénztárhoz mennek, mielőtt megjelenítik a tényleges szállítási költségeket.

Így egyes ügyfelek azért adogatnak különböző tételeket a kosarukhoz, hogy megtudják a végleges költséget, ám a hosszadalmas folyamat, valamint a magas szállítási díjak el is riasztják őket. Ám nem minden vásárlónál szempont az ingyenes vagy olcsó szállítás, másoknak inkább a gyorsaság és a kényelem fontos.

Ezért meg kell próbálnod különféle szállítási lehetőségeket biztosítanod, hogy többféle vásárlói preferenciát is kiszolgálhass. Valaki például házhozszállítást szeretne, másnak viszont a csomagpont, vagy csomagautomata kényelmesebb.

TIPP: Az ingyenes szállítás az egyik leghatékonyabb módszer a bevásárlókosár elhagyásának csökkentésére. Hiszen mindannyian jártunk már úgy, hogy a szállítási díj magasabb, mint maga a termék. Érdemes a közösségi média felületeken és a webshop minden oldalán is feltüntetni az ingyenes szállítási lehetőséget, vagy küldhetsz egy elhagyott kosár e-mailt is ingyenes szállítás kuponnal, hogy csak a kosárelhagyók tudják felhasználni.

2. Engedélyezd az “egyszeri vásárlást”

Az ügyfelek többsége, különösen az első alkalommal vásárlók, nem akarnak vesződni egy fiók létrehozásával, ezért előnyös lehet a regisztráció nélküli vásárlás engedélyezése.

Hacsak nem saját márkás terméket árulsz, a potenciális vásárló a termékedet valószínűleg máshol is megtalálja. Neked az a dolgod, hogy meggyőzd: tőled szerezze be a terméket.

TIPP: Később bármikor megkérheted az ügyfeleidet, hogy regisztráljanak, vagy hozzanak létre fiókot további promóciókhoz, miután befejezték a vásárlást. Ez így mindenki számára előnyös!

3. Biztosíts több fizetési lehetőséget

A fizetési szokások nagyon eltérőek a különböző piacokon. Az online vásárlók 10%-a azért hagyja el a bevásárlókosarát, mert az online áruház nem kínálja az általa preferált fizetési megoldásokat. Vannak, akik szívesebben használják a PayPal-t, míg mások – különösen ismeretlen webáruháznál – inkább utánvéttel szeretnek fizetni. A választás lehetőségének biztosítása segíthet növelni a vásárlások arányát.

4. Használj a weboldalon felugró ablakokat (pop-up)

Maximalizálhatod a konverziós arányt fizetés közben egy figyelemfelkeltő felugró ablakkal. Akár olyan pop-up-ot is beállíthatsz, ami a weboldal elhagyási szándékakor élesedik, és ha ekkor olyan ajánlattal állsz elő, amit nem lehet visszautasítani, akkor nagyobb eséllyel tarthatod meg az épp távozni készülő vásárlót. De vigyázz: a felugró ablakok túlzott használata nem előnyös!

5. Elhagyott kosár e-mailek küldése

Igen! Jól olvastad. Hihetetlen, de az e-mailek még mindig a „menő” kategóriába tartoznak a marketing világában. Azoknak, akik eljutottak már a pénztár oldalon az adatok kitöltéséig és megadták az e-mail címüket, küldhetsz e-mail-t, akár automatizáltan is, emlékeztetve őket, hogy nem fejezték be a vásárlást. Mindenképpen valami frappáns üzenetet küldj ilyenkor és még jobb eredményt érhetsz el, ha ajánlasz valamilyen akciót: kedvezményes kupont, vagy ingyenes szállítást.

  • „Elfelejtettél valamit? Úgy tűnik, hagytál néhány terméket a kosaradban.”
  • “Mi van a bevásárlókosaradban?”
  • “Biztos vagy benne? Szerintem nem akarsz lemaradni erről az akcióról.”

6. Versenyképesen árazz

Sok vásárló egyszerűen azért nem konvertál, mert a kosárba egyszerűen összegyűjti a vágyott termékeket, majd ugyanezeket a termékeket máshol is megnézi, és az alapján dönt, hogy hol olcsóbbak a termékek, hol kedvezőbbek a fizetési szállítási feltételek. Nem kell emiatt mindig a konkurencia alá menned az árakkal, de figyelj arra, hogy versenyképes maradj!

7. Gyorsítsd az oldalbetöltési időt

Weboldal látogatóként senki sem szereti, ha hosszú másodperceket kell arra várni, hogy az adott oldal betöltsön és lehet, hogy nem gondolnád, de egy lassú oldal nagy lemorzsolódást okozhat.

Statisztikák mutatják, hogy egy 2 másodpercnél több ideig töltő oldalt a látogatók 47%-a otthagy. Számos módszer létezik a WordPress webhely felgyorsítására. Mielőtt azonban nekiesnél, fontos, hogy készíts biztonsági mentést!

Ha ez megvan, akkor itt van néhány tippünk:

  • Frissítsd a WordPress-t és a hozzá tartozó bővítményeket
  • Használj minél kevesebb WordPress bővítményt
  • Frissítsd a PHP verziót
  • Optimalizáld a képeket (méretezés, tömörítés)
  • Válts jól optimalizált, gyors webdesign sablonra
  • Telepíts és állíts be cache wordpress bővítményt
  • Pucold ki az adatbázist (adatbázis karbantartása)
  • Tömörítsd a CSS, JavaScript és HTML fájlokat

Végszó:

Az ünnepi szezon közeledtével gondoskodnod kell arról, hogy a kosár elhagyási arány a lehető legalacsonyabb legyen!

A fent említett tippekkel és trükkökkel kényelmesen csökkentheted a kosárelhagyási arányt, és remélhetőleg javaslataink segítettek fellendíteni az üzleted.

Ha van még kérdésed, fordulj hozzánk bizalommal.