A jó weboldal 19 ismérve

ápr 7, 2022

Audit, az eszköz, amivel feltárhatod a marketinged rejtett lehetőségeit

Az online jelenlét ma már nem csupán egy lehetőség, hanem kötelező pálya minden vállalkozás számára. De biztos vagy benne, hogy az online marketinged a maximumot hozza ki magából? Ha nem, akkor itt az ideje egy átfogó auditnak, amivel kiderítheted, hol szivárog el a...

Ügynökségválasztó kisokos: ki legyen az új marketing partnered?

Nézd, tudjuk, hogy drága az időd, ezért gyorsan a lényegre térünk. A sikeres marketinghez alapvetően 3 tényezőt kell mérlegelned. Ezek a következők: Idő: Van-e időd szakértők válogatására, vagy jobban jársz, ha saját magad gyúrsz rá az alapokra? Pénz: Egészen más lesz...

Phoebe Buffay marketing stratégiája

-"Hé Phoebe, akarsz segíteni?" - “Segítenék…de nem akarok.” -Akkor mi lenne, ha mi segítenénk Neked? -??? Egy szokásos Friends-darálás közben eszünkbe jutott, hogy gyártanunk kellene az egyik szereplőnek egy ütős marketing stratégiát. Vajon kinek van erre a legnagyobb...

Randiztam a ChatGPT-vel és azóta sokkal jobb tartalmakat gyártok – Tippek és példák

Ha ezt a cikket olvasod, akkor valószínűleg már találkoztál a ChatGPT-vel, az OpenAI mesterséges intelligencia laboratórium által kifejlesztett chatbottal. A témában már rengeteg bejegyzés született, pro és kontra, hetek óta a top topikok között szerepel. Van, aki fél...

10 tipp, hogy hatékonyabbá tedd hírleveledet

2023-ra az interneten zajló kommunikáció hatalmasra nőtte ki magát, a lehengerlő kreatívok, a vizuális hirdetések és a hírlevelek között a lehetőségek szinte végtelenek lettek. Ugyanakkor kitűnni is sokkal nehezebb. Cikkünkben most ahhoz szeretnénk segítséget...

A mankó, ami nélkül el se kezdj közösségi média tartalmat gyártani

Nem emlékszünk, mikor jött el nálunk, a Marketing Tribe-nál a pont, amikor elkezdett a fejünkre nőni a tartalomgyártás. Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, YouTube, Twitch, és még sorolhatnánk, mennyi platformot kellett egyszerre saját magunk és ügyfeleink számára...

Minden, amit tudni akarsz a GA4-ről röviden, tömören

A dátum, amit most piros betűvel kell jelölnöd a naptárban: 2023 július 1. Ekkor jelentős változás fog bekövetkezni a digitális analitika terén, ugyanis megtörténik az átállás a Google Analytics 4-re. Miért eszméletlenül fontos ez neked? “2023. július 1-től leáll az...

Webshopot üzemeltetsz?
Így változtasd a kosárelhagyókat vásárlókká!

Minden, amit tudnod kell a kosár elhagyásáról. Először is határozzuk meg, mit is értünk kosárelhagyáson. Ezt a fogalmat tipikusan webshopoknál használjuk. A bevásárlókosár elhagyása az, amikor a potenciális vásárló legalább egy terméket betesz a kosarába, de aztán...

Minden, amit tudnod kell a közösségi média marketing alapjairól

Mára a közösségi média megkerülhetetlen az online marketingben. Népszerűsége logikus, hiszen ingyenes felületekről van szó, amik lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy kapcsolatba lépjenek a vendégeikkel, és reklámozzák termékeiket és szolgáltatásaikat a...

Mit tehetsz vállalkozóként a jobb Google helyezésért?

Érezted már úgy, hogy te mindent megtettél, de még mindig nem szerepelsz a keresőmotorok első oldalain? Elkeserítő érzés, amikor a kemény munka nem vezet eredményre, de még nincs minden veszve! Néhány technikai és SEO tippet hoztunk el most neked, melyek segítségével...

Milyen a jó weboldal? Minden honlap más, és ugyan előfordulhatnak olyan szempontok, melyek akár iparáganként eltérhetnek, van jónéhány olyan alapszabály, aminek mindenképpen érdemes megfelelni, ha azt szeretnéd, hogy a honlapod a vállalkozásod alappillére legyen. Ezen belül vannak technikai, tartalmi és vizuális elemek és olyan szempontok, amelyek inkább a felhasználói élményre vonatkoznak. Lássuk hát, mik ezek!

1. BIZTONSÁGOS WEBOLDAL

A Google már 2014 óta tartja számon a weboldalak rangsorolásakor szempontként az oldal biztonságosságát. A biztonságos weboldalak “https”-el, míg a nem biztonságos oldalak “http”-vel kezdődnek. Az oldal biztonságosságát egy SSL tanúsítvány megvásárlásával és beépítésével lehet garantálni. Az SSL tanúsítvánnyal rendelkező honlapon az oldalon belül küldött és fogadott adatok (így akár jelszavak, bankkártya adatok is) titkosított formában áramlanak, így kívülről azok nem hozzáférhetők, nem törhetőek fel. Mivel a Google kiemelten figyel az adatbiztonságra, ezért a Google Chrome böngésző a címsorban jelzi a felhasználónak, ha nem biztonságos oldalt nyitott meg:

De akár egy teljes oldalas figyelmeztetés is megjelenhet még az oldal betöltés előtt, ami miatt a felhasználók nagy része már nem fog továbblépni az oldalra. Az SSL tanúsítvány megléte tehát fontos szempont új weboldal készítésekor, de régi oldalaknál is mindenképp érdemes beszerezni, de a fejlesztőnek oda kell figyelnie a megfelelő átirányításokra.

2. MOBILBARÁT

Egy friss, 2024. júniusi statisztika szerint az internetezők több, mint 61%-a böngészik a mobiltelefonjáról. Ez azt jelenti, hogyha a weboldalad nem reszponzív, azaz nem méretezi át a tartalmadat a képernyőméretnek megfelelően, akkor kapásból elestél a forgalom több, mint felétől, de egyes iparágak esetében akár 70-80%-ától is. Az azonban nem elég, ha a tartalmad automatikusan átméreteződik a képernyő méretez igazítva, teljes reszponzivitásról ugyanis csak akkor beszélhetünk, ha ha az oldal telefonról is kényelmesen és teljes mértékben használható, például könnyen kattinthatóak ujjal is a gombok, a szövegek olvashatóak és a navigáció egyértelmű.

3. KERESŐBARÁT

A weboldal megfelelő technikai beállításai és tartalma elengedhetetlen ahhoz, hogy az oldalad megtalálható és indexálható legyen első körben a keresőrobotok, később pedig a felhasználók számára. Elég egy rossz beállítás, vagy a meta adatok hiánya és lehet, hogy az oldalad sosem fog az első találati oldalakon megjelenni. Van egy külön blogbejegyzésünk is a SEO-ról, ha többet szeretnél tudni, ajánlom azt is figyelmedbe.

4. MEGTALÁLHATÓ

Részben ez is a keresőoptimalizáláshoz tartozik, de úgy gondolom külön is érdemes megemlíteni, mert nagyon fontos. Ahhoz, hogy a honlapod jól működő és eredményes legyen, elengedhetetlen, hogy az emberek megtalálják, amikor a tiédhez hasonló szolgáltatást keresnek az interneten. Ha viszont a weboldalad rosszul van optimalizálva, akkor nem fog megjelenni a keresések között, így az organikus (keresőből érkező, fizetetlen) találatoktól már el is búcsúztál. Nem csak a keresőforgalom fontos azonban, találjanak meg minél több helyen és felületen! Legyen Facebook és (ha releváns) Instagram, LinkedIn fiókod, ahol szintén feltünteted a weboldalad elérhetőségét! Helyezd el a linkedet minél több helyen, de a vásárolt linkektől inkább óvakodj, ezek többet árthatnak, mint amennyit használnak, inkább linkcsere keretében próbálj meg elhelyezést kérni partner cégektől.

5. GYORS

Várni senki sem szeret, sem a dugóban, sem sorban, de még a számítógép vagy az okostelefon képernyője előtt sem. A felmérések szerint, ha egy weboldal 2 másodpercnél tovább töltődik, akkor a felhasználók 53% azonnal visszafordul onnan, ezzel pedig egyből elvesztetted potenciális vásárlóid több, mint felét. Csökkentsd a betöltési sebességet a képek kicsinyítésével (erre egy szuper honlap: https://tinypng.com/), és a felesleges animációk (pl. Mozgó, beúszó elemek) csökkentésével, de előfordulhat, hogy szükséges a HTML, CSS és JavaScript kódok tömörítése is.

6. LETISZTULT, MODERN

A jelenlegi trendek az egyszerű, modern stílust részesítik előnyben, és nem véletlenül. Rég lejárt már a felesleges animációkkal teletűzdelt, ezerszínű, villogó weboldalak ideje! Egy honlap használjon viszonylag kevés és egymással harmonizáló színt, a felépítése legyen egyszerű és átlátható, ne legyenek zavaró felugró ablakok (pop-upok).

7.  EGYSÉGES BETŰTÍPUST, BETŰMÉRETET HASZNÁL

Sajnos azt is muszáj hangsúlyozni, hogy a weboldal lehetőleg 1-2 betűtípust használjon és azokat is következetesen. A használt betűtípusok pedig legyenek könnyen olvashatók, tehát hiába mutatnak nagyon szépen a mindenféle írott betűtípusok, gondolj arra, hogy ezt a felhasználónak mennyire nehéz lesz elolvasnia.

8.  FELHASZNÁLÓBARÁT

Weboldalt sose a saját ízlésedre tervezz, hanem próbálj meg a felhasználók fejével gondolkodni. Neked lehet, hogy nagyon tetszik a koromfekete alapon citromszínű weboldal design, de attól még ezt egyáltalán nem javasolnám, a fekete alap túl kontrasztos a szemnek, a rikító szín pedig könnyen “bevibrál”, ami zavaró a szemnek. A weboldal kinézetének tervezését inkább bízd rá webdesignerre, ő érti a dolgát, ismeri az alapvető weboldal tervezési szabályokat és a trendeket.

9.  VAN CÉLJA

Bizony emellett sem lehet elmenni, mert nem mindenkinek magától értetődő. Az, hogy mi legyen a weboldalad célja, azt te határozod meg, de utána figyelj oda ennek betartására is. Egyszerű bemutatkozó weboldalra gondoltál? Akkor ez lesz a célja! Feliratkozókat, vagy leadeket szeretnél vele gyűjteni? Akkor ez lesz a célja. Utána viszont arra figyelj, hogy a weboldalad ennek rendeld alá. Célod lehetőleg egy legyen, vagy legalábbis egy fő cél, több, egymástól teljesen különböző célra nagyon nehéz lesz egy oldalt “felhúzni”.

10.  ÜZLETI CÉLJAIDAT SZOLGÁLJA

Gondold végig mi az üzleti célod, mondjuk a 2020-as évre? (ha még nincs, akkor itt az ideje stratégiát tervezni). Hogyan tudja a weboldalad ezt a célt szolgálni? Vegyünk egy példát, az üzleti célod a termékedet bevezetni a piacra, ehhez szükség lesz brandépítésre és termékbevezetésre. A brandépítéshez nagyon fontos egy erős weboldal, hiszen itt mutatod be magát a márkát. A weboldalon szerepeljen MINDEN információ, ki vagy te, mi a márkád, miért jó a te márkád, miért JOBB, mint a versenytársak? Milyen problémára kínál megoldást, és mivel teszi jobbá a felhasználóid életét? Egy jó márkának szép, egyedi és megjegyezhető az arculata, ezt az arculatot pedig használd minden felületen (weboldal, Facebook oldal, névjegykártya, brossúra, stb.). Kezdj el kommunikálni minden létező online és offline felületen, ha már vannak elégedett ügyfeleid, kérd meg őket, hogy ajánlják tovább a márkádat, szerezz ezzel is ismertséget és új ügyfeleket, építsd a márkádat.

10.1 TERMÉKBEVEZETÉS

A termékbevezetésed akkor lesz a legsikeresebb, ha már egy kész, ismert márka hátterével indítod el. Ha van egy terméked, akkor az legyen elérhető, megtalálható, megbízható és ismert, pont ebben a sorrendben. Először is legyen elérhető: legyen egy részletes termékismertető a weboldalon, azzal az információval, hogy hol és pontosan hogyan tudja ezt a felhasználó beszerezni. Nem baj ha szájbarágósnak érzed, de mindenképpen vezesd végig a folyamaton (pl. Megrendeled a terméket, küldünk egy visszaigazoló e-mailt, amint összecsomagoltuk és feladtuk, újabb értesítést kapsz az átvételről, stb.).

A legjobb, ha a terméked egyből megvásárolható is a weboldaladon, egy WooCommerce webshop motort már nagyon egyszerűen be lehet építeni bármilyen WordPress weboldalba. Ezzel a terméked máris megtalálható és elérhető is lesz az online térben. Ha a terméked fizikai boltban kapható, akkor legyen feltüntetve a pontos cím, megközelíthetőség, nyitvatartás. Ha több helyen is kapható, akkor legyen egy beágyazott térképes kereső is mindegyik lokációval, a pontos cím és nyitvatartás itt is fontos. 

A terméked, vagy akár szolgáltatásod megbízhatóságát azzal tudod növelni, hogy értékeléseket és véleményeket gyűjtesz. Tedd elérhetővé az értékeléseket a Facebook oldaladon és készíts Google Cégem fiókot, így a céged már a Google térképén is megtalálható lesz. Kérd a felhasználók hozzájárulását és oszd meg a weboldaladon, vagy engedélyezd a terméked közvetlen értékelését is. Ha pedig az eddigieket jól csináltad, akkor az ismertség pedig jön is magától.

11. GDPR KOMPATIBILIS

A GDPR-t az Európai Parlament rendelete, melyet 2018. május 25-től kell alkalmazni és az adatkezelésről és adatvédelemről szól. Neked, mint webhely tulajdonosnak sajnos muszáj erről tudnod és ezzel foglalkoznod, különben akár pénzbüntetésre is számíthatsz. A törvény értelmében minden felhasználót tájékoztatni kell arról, hogy milyen adatát, milyen céllal és meddig fogod kezelni. Adatkezelés az, ha hírlevél feliratkozás miatt elkéred az e-mail címét, de már az is, ha a Google Analytics segítségével anonim módon kezeled a felhasználók tevékenységeit (pl. Megtekintett oldalak, oldalon eltöltött idő stb.). Ahhoz, hogy megfelelj a szabályoknak, mindenképpen kell egy ún. cookie felugró, ahol tájékoztatod őket arról, hogy az oldalad cookie-kat használ, illetve szükséged lesz egy adatvédelmi tájékoztatóra, ahol leírod az adatkezelő (te, a céged) adatait, a kezelt adatok körét, melyik adatot milyen céllal tárolod és milyen időtartamban. Az adatkezelésit nem árt, ha ügyvéd írja, hiszen ez egy jogi szöveg, de sok hasznos tanácsot olvashatsz itt.

2024. márciusában a Google bevezette a Consent Mode v2-t, az adatvédelem következő szintjét. Ez röviden azt jelenti, hogy a Google-nek innentől kezdve kötelező tudnia, hogy egy weboldal használói hozzájárultak-e az adataik kezeléséhez, vagy sem. A CookieBot és CookieYes nevű szolgáltatóknál egyszerűen be lehet ezt az újfajta adatkezelést állítani, mindkettőnek van ingyenes csomagja is. Ha viszont nem állítod be, akkor innentől kezdve a Google hirdetésekben nem használhatod a közönségeket, vagyis nem tudod a honlapod látogatóit remarketing hirdetéssel újra megcélozni.

12. KÖNNYEN NAVIGÁLHATÓ

Egy weboldalon belül a navigáció az A pontból B pontba jutást, a weboldalon való kattintást, tájékozódást jelenti. Akkor lesz könnyen navigálható a weboldalad, ha a menüpontok egyszerűek és magától értetődőek, a felhasználó “keze alá” teszel minden információt, és azok logikus helyen, könnyen megtalálhatóan vannak elrendezve. Próbáld meg a weboldaladat olyan szemmel végignézni, mintha új felhasználó lennél, aki még soha nem jár az oldalon, nem ismeri a termékedet/szolgáltatásodat és fogalma sincs, hogy mit hol talál meg. Gondold végig honnan érkezik és milyen oldalon kezdi meg a böngészést és próbálj meg az alábbi kérdésekre válaszolni:

  1. Honnan jutottam el ide? Honnan találta meg a felhasználó a weboldaladat és mire kattintott? Google keresésből érkezett, esetleg Facebook hirdetésből? Gondold végig mi szerepelt az adott keresőtalálatban (ez az oldalad meta leírása lesz), vagy banneren. Azt találtad meg első kattintásra, amire ezek ígéretet adtak? 
  2. Tudom, miről szól az oldal? A landing oldalon egy teljesen idegen felhasználó számára is pár másodperc alatt egyértelművé kell, hogy váljon, hogy miről szól a honlap. Mi a szolgáltatás/termék és mit ígér. Ezek megtalálhatóak az érkező oldaladon? 
  3. Egyértelmű a következő lépés? Mit vársz el a látogatótól miután megnézte az első oldalt a honlapodon? Kérjen ajánlatot, iratkozzon fel, olvassa el a legfrissebb blogbejegyzéseket? Fel is tüntetted ezeket az oldal végén, továbbirányítottad őket ide?

13. NINCS TÚL SOK ANIMÁLT ELEM

Lehet, hogy nagyon jól néz ki, ha a honlap különböző elemei különböző irányokból úsznak be, de ezekkel nagyon óvatosan kell bánni, mert zavaró lehet a szemnek és az oldal kezelhetőségét is megnehezítheti. Ne mozogjon minden elem, és arra is figyeljünk, hogy a JavaScript kódok megnövelhetik az oldal betöltési sebességét (nagy méretük miatt), ronthatják az oldal keresőhelyezését (a JavaScript csomagokat a keresőrobotoknak ki kell bontogatni, és nem mindig tudják teljesen feltérképezni miattuk az oldalt), és a Google azt sem szereti, ha az oldalad mást mutat ezek nélkül a kódok nélkül. A Onley eszközével ezt például nagyon gyorsan ellenőrizni tudod: https://www.onely.com/tools/wwjd/

14. HIVATKOZNAK RÁ

A keresőoptimalizálásnak van egy off-page SEO nevű része, ami kifejezetten az oldaladra érkező linkeket (backlink) vizsgálja. Minél több hivatkozás mutat az oldaladra, annál megbízhatóbbnak értékeli azt a Google, és annál jobb keresőhelyezést fog elérni. Fontos azonban arra is figyelni, hogy milyen minőségű oldalról érkeznek ezek a linkek, a gyenge domain értékek ugyanis nemhogy javítják, de rontják az oldalad értékét. A fizetős linkgyűjtő oldalak ideje is lassan lejár, azt javaslom mindenképpen csak magas domain értékű oldalakon helyezd el a hivatkozásodat, akár linkcsere keretében, üzleti partnereiddel. Egy-egy weboldal domain értékét itt tudod ellenőrizni.

15. MEGTALÁLHATÓ VAGY RAJTA

A bemutatkozás nagyon fontos része minden weboldalnak, akár csapatban, akár egyéni vállalkozóként dolgozol, akkor fogsz bizalmat sugározni az emberek felé, ha tudják ki vagy. Tölts fel egy fotót magadról (lehetőleg üzleti portrét és ne fürdőszoba szelfit), és mutasd be magadat, ha szolgáltatást adsz el, akkor a képesítéseidet, kvalitásaidat. Legyen ars poeticád, filozófiád, miért csinálod azt, amit csinálsz és mivel tudsz másoknak segíteni.

16. JÓL SZÖVEGEZETT

Nem csak egy ütős bemutatkozó szöveg kell, hanem nagyon fontos, hogy a teljes weboldal érthetően és egyszerűen legyen megfogalmazva. A helyesírás kiemelten fontos, inkább fusd át kétszer a szöveget, de ne maradjanak benne nyelvtani hibák, elütések. A szövegeidből derüljön ki, hogy mi a terméked/szolgáltatásod, miben vagy jobb a versenytársaidnál (versenyelőny), mi a célja a honlapodnak és mit vársz el a felhasználótól.

17. VAN BLOG OLDALA

Keresőoptimalizálás szempontjából a blog nagyon fontos eleme a weboldalnak, ugyanis sokkal jobb keresőhelyezést lehet elérni, ha az oldal folyamatosan frissül új tartalmakkal. A blogon megoszthatsz sikertörténeteket, esettanulmányokat, szakmai híreket, információkat, mindent, ami a célcsoportodat érdekli. A blogbejegyzéseknél ne felejtsd el kitölteni a metaleírást, a képek alt szövegeit, és kicsinyítsd le a képeidet!

18. ÖSSZE VAN KÖTVE A KÖZÖSSÉGI MÉDIA OLDALAIDDAL

Sőt, lehetőleg minden online felületed legyen egymással összekötve: A Facebook oldalon tüntesd fel a honlapod, Instagram, LinkedIn, Pinterest, stb. oldalaidat és fordítva is.

19. MÉRHETŐ

Az előző ponttól még fontosabb a Google Analytics fiók bekötése az oldalba. A Google-nek ez az ingyenes eszköze folyamatosan figyeli a weboldalad látogatottságát, amiből nagyon hasznos információkat tudsz levonni. Meg tudod például nézni, hogy a weboldaladat milyen forrásból találják meg (pl. Google keresés vagy Facebook hirdetés), melyik oldalt nézik meg többször, hol töltenek el több időt, és honnan fordulnak vissza túl hamar. Ezen adatok elemzésével és követésével megismerheted a potenciális vásárlóid viselkedését és ennek megfelelően optimalizálhatod a weboldaladat, tartalmaidat.

Mit tegyél, ha a weboldalad nem felel meg a fenti kritériumoknak? Kérj részletes auditot!

0 hozzászólás