–“Hé Phoebe, akarsz segíteni?”
– “Segítenék…de nem akarok.”
–Akkor mi lenne, ha mi segítenénk Neked?
–???
Egy szokásos Friends-darálás közben eszünkbe jutott, hogy gyártanunk kellene az egyik szereplőnek egy ütős marketing stratégiát. Vajon kinek van erre a legnagyobb szüksége?
Nem is kérdés…
“Ha szeretnétek e-mailt kapni a következő műsoromról, adjatok pénzt, hogy vehessek egy számítógépet.”
Mindenki számára ismerős a Jóbarátokból Phoebe Buffay, aki egy rendkívül egyedi és szerethető karakter. Őszinteségével és bohém stílusával sokak kedvencévé vált, de ha marketingről, vagy értékesítésről van szó, nem biztos, hogy tőle kérnénk segítséget.
Emlékszel Phoebe üzleti ötletére, a”Masszírozd magad” kurzusra, amivel csődbe vitte magát?
Ma már rengetegen tartanak online kurzusokat és adják át ebben a formában a tudásukat. Ezért úgy döntöttünk, hogy rendhagyó és szórakoztató formában, Phoebe Buffay karakterén keresztül végigvezetjük, hogyan építhet fel magának egy szolgáltatás alapú vállalkozó egy teljes körű online marketing stratégiát és bemutatjuk, hogy lehet ezt igen is jól, eredményesen és jövedelmezően is csinálni.
Vágjunk is bele!
Célok
Üzleti célok
A tervezést mindig az alapoknál, a célkitűzésnél és a célcsoport felállításánál kezdjük.
- Maximalizálni az masszázskliensekből elérhető bevételt
- Elindítani egy online kurzust, ami alvás közben is pénzt termel
Phoebe-nek első körben el kell döntenie, milyen idősávokban hány vendéget tud úgy megcsinálni (értsd jól! :), hogy ne remegjen a keze utána, mint az elvonó harmadik napján, továbbá maradjon ideje az online kurzusokkal foglalkozni, és megírni első, Büdös Macska című albumát…
Ha ez összeállt, akkor nincs más hátra, mint a várható költségeket felmérve, ám attól függetlenül, értékalapon beárazni a kezeléseit, majd teletölteni a sávokat megbízható, visszajáró kuncsaftokkal.
! Célkitűzésnél mindig figyeljünk arra, hogy a lehető legpontosabban adjuk meg a célunkat. Emellett mindig csak egy fő célunk legyen, minden más csak másodlagos célként szerepelhet.
Marketing célok és pozícionálás
Az üzleti célok már megvannak, de fordítsuk le ezeket marketing célokra, hogy megkönnyítsük a dolgunkat. Ahhoz, hogy Phoebe ismertté tegye a szolgáltatását, eljuttassa az embereket a weboldalára, ahol foglalás, vagy vásárlás is történik, ezekre lesz szükség:
- márkaépítés
- forgalomterelés
- konverzió
Phoebe-nek nagyon fontos a személyes brand építése. Excentrikus stílusát, humorát sokan szeretik, ezt mindenképpen szeretné a marketing stratégia részévé is tenni.
Árban a közép-felsőosztályokat célozza meg, legfőbb márkaüzenete:
“A legrelaxálóbb svéd masszázs a Village-ben”.
Online elérhető anyagait, workshopjait és kurzusait viszont már alacsonyabb bevételű embereknek is szeretné elérhetővé tenni, akik szívesen csatlakoznának a “Phoebe’s relaxation corner” -hez.
Buyer persona
Az offline és az online projekthez két különböző célcsoport dukál. Míg a masszázszalon közönségét csak finoman, addig az online kurzusokét drasztikusan szűkítjük majd, hogy igazán hatékony eredményt tudjunk elérni. Sajnos Ross, Chandler, Joey, Mike, David, Paolo, vagy Mr. Heckles mehetnek máshová…
Készen állsz a folytatásra?
Ki Phoebe szolgáltatásának buyer persona-ja? Milyen számára a visszautasíthatatlan ajánlat? Melyik közösségi média felületeken és hogyan érdemes prezentálni az ajánlatot? Hogyan érdemes használni a PPC hirdetéseket? Mi a jó hírlevél stratégia kulcsa?
A válaszok egy kattintásra vannak tőled! Töltsd le az ingyenes, 28 oldalas, átfogó stratégiát és helyezd új alapokra vállalkozásodat!
Letöltés: https://marketingtribe.hu/phoebe_online_marketing_strategia/
Figyelem! A letöltés után más szemmel fogod nézni kedvenc filmjeidet 🙂