Minden, amit tudni akarsz a GA4-ről röviden, tömören

Általános marketing | 0 hozzászólás

A dátum, amit most piros betűvel kell jelölnöd a naptárban: 2023 július 1. Ekkor jelentős változás fog bekövetkezni a digitális analitika terén, ugyanis megtörténik az átállás a Google Analytics 4-re.

Miért eszméletlenül fontos ez neked?

“2023. július 1-től leáll az adatgyűjtés a Universal Analytics (Google Analytics 3) fiókokban. És aki nem áll át GA4-re, az július 1-től konkrétan adatok nélkül maradhat.” Hát ezért.

Mit jelent ez a gyakorlatban?

2023. június 30-án minden előzetes értesítés nélkül a korábbi összes Google Analytics fiók adatgyűjtése megszűnik, és elképzelhető, hogy idővel a korábbi adatok is el fognak tűnni. Ha eddig az időpontig nem álltál át a GA4 új analitikai rendszerre, akkor a weboldalad forgalmát innentől kezdve nem fogod látni, vagyis:

  • nem fogod látni hány látogató jár a weboldaladon
  • milyen forgalmi forrásokból érkeznek
  • milyen oldalakat látogatnak meg és mennyi időt töltenek el ott
  • melyik kampányod és hirdetésed hozza a legtöbb látogatót és konverziót.

Mi most a legfontosabb teendőd?

Érdemes minél hamarabb elkezdeni az átállást, hogy július 1-ig megfelelő mennyiségű adatot gyűjthessen az új rendszer.

Mik az átállás lépései?

Ha még nincs Google Analytics fiókod:

  • szükséged lesz egy Google fiókra (nem muszáj, hogy gmail.com végű legyen)
  • létre kell hoznod egy GA4 tulajdont a weboldalad részére
  • ezt össze kell kötnöd a weboldaladdal (ehhez egy kódot kell a weboldalad fejlécében elhelyezni)
  • ha van már Google Tag Manager fiókod, akkor viszont nem kell a weboldaladhoz hozzányúlni, elég ide bekötni az új fiókot
  • be kell kötnöd az egyéb mérési és hirdetési platformokat (pl. Google Search Console, Google Ads, stb.)
  • be kell állítanod az általad követni kívánt eseményeket és konverziókat (pl. hírlevél feliratkozás, regisztráció, vásárlás, stb.)
  • kezdődhet az adatok mérése!

Ha van már régebbi Google Analytics fiókod:

  • létre kell hoznod egy új tulajdont, erre valószínűleg már a Google is emlékeztetett az elmúlt hónapokban
  • össze kell kötnöd a weboldaladdal (kód elhelyezésével, vagy Google Tag Manager segítségével)
  • be kell állítanod az általad követni kívánt eseményeket és konverziókat
  • be kell kötnöd az egyéb mérési és hirdetési platformokat
  • kezdődhet az adatok mérése!

Ki tudja ezt neked megcsinálni?

Ha rendelkezel a megfelelő hozzáférésekkel, akkor te is be tudod állítani, de előre szólunk, nem lesz sétagalopp!

A weboldalad adminisztrátora, vagy aki készítette, valószínűleg tud segíteni a mérőkód elhelyezésében, de nem fogja a méréseidet beállítani, ellenőrizni.

A hirdetéseid kezelője be tudja állítani a megfelelő méréseket, de nem biztos, hogy hozzá mer nyúlni a weboldalhoz.

Mi a Marketing Tribe-nál a folyamat minden részéhez értünk, tehát egy helyen el tudjuk számodra végezni a teljes átállást, így neked csak egy emberrel kell kapcsolatot tartani.

Mennyi időbe és mennyi pénzbe kerül ez neked?

Attól függ, hogy mekkora projektekről beszélünk, például hány féle eseményt, vagy konverziót kell beállítani, ezért minden esetben egyedi árajánlatot adunk. A munka időtartama általában 1-2 munkanap.

Miben más a GA4?

  • Az adatok mérése pontosabb lett: munkamenet helyett eseményalapú mérésre tért át és jobban szűri a spam és kamu forgalmat
  • Komolyabban veszi az adatvédelmet: az IP címeket már alapból anonim módon tárolja, illetve létezik egy Privacy Consent Mode, ahol kettéválik azoknak a követése, akik a cookie bannert elfogadták, vagy elutasították
  • Új mérőszámokat hoz be: az elmúlt években a közösségi médiában is egyre nagyobb hangsúlyt kapott az aktivitás, azaz engagement, és az új Analyticsben is megjelennek a felhasználói aktivitásra vonatkozó mérések
  • Egyes mérőszámokat kivezettek: nem mérhető a továbbiakban a visszapattanás aránya (Bouce Rate), vagy az oldalmegtekintés (Page view)

Mi történik a korábbi adatokkal az átállás után?

A korábbi (Google Analytics 3) rendszer működése leáll, ott új adatokat nem fogsz már kapni. Ami annyit jelent, hogy ha nem váltasz, akkor innentől nem fogod tudni, hogy honnan érkeztek a látogatók, vásárlók, hogyan alakult a konverzió.

További probléma, hogy ez hirdetési fiókjaid teljesítményére is hatással lehet, ha a Google Ads az Analytics segítségével van bekötve az oldaladra, vagy annak segítségével futtatod remarketing hirdetéseidet. Ugyanis innentől kezdve a közönség adatok nem kerülnek továbbításra.

A Google Analytics 4 rendszerben átalakulnak a mérőszámok is, ez a rendszer már tevékenységeket és azok kapcsolódását méri, ezért érdemes már jóval a határidő előtt meglépni az átállást és feltérképezni az új rendszert. A megkésett átállással információkat, konverziókat és bevételt is veszíthetsz.

Ki segít neked ezen kiigazodni és mielőbb átállni?

Mi. Nálunk olyan profi szakemberek dolgoznak, akik számára nem ismeretlen a feladat. Ha úgy érzed, egy blog cikknél több segítségre lenne szükséged, bátran vedd fel velünk a kapcsolatot és időpont egyeztetés után már meg is kezdhetjük a közös munkát.

Amennyiben további érdekes tartalmakról szeretnék olvasni marketing témában, itt tudsz feliratkozni hírlevelünkre.