Mit tehetsz vállalkozóként a jobb Google helyezésért?

okt 13, 2022

Audit, az eszköz, amivel feltárhatod a marketinged rejtett lehetőségeit

Az online jelenlét ma már nem csupán egy lehetőség, hanem kötelező pálya minden vállalkozás számára. De biztos vagy benne, hogy az online marketinged a maximumot hozza ki magából? Ha nem, akkor itt az ideje egy átfogó auditnak, amivel kiderítheted, hol szivárog el a...

Ügynökségválasztó kisokos: ki legyen az új marketing partnered?

Nézd, tudjuk, hogy drága az időd, ezért gyorsan a lényegre térünk. A sikeres marketinghez alapvetően 3 tényezőt kell mérlegelned. Ezek a következők: Idő: Van-e időd szakértők válogatására, vagy jobban jársz, ha saját magad gyúrsz rá az alapokra? Pénz: Egészen más lesz...

Phoebe Buffay marketing stratégiája

-"Hé Phoebe, akarsz segíteni?" - “Segítenék…de nem akarok.” -Akkor mi lenne, ha mi segítenénk Neked? -??? Egy szokásos Friends-darálás közben eszünkbe jutott, hogy gyártanunk kellene az egyik szereplőnek egy ütős marketing stratégiát. Vajon kinek van erre a legnagyobb...

Randiztam a ChatGPT-vel és azóta sokkal jobb tartalmakat gyártok – Tippek és példák

Ha ezt a cikket olvasod, akkor valószínűleg már találkoztál a ChatGPT-vel, az OpenAI mesterséges intelligencia laboratórium által kifejlesztett chatbottal. A témában már rengeteg bejegyzés született, pro és kontra, hetek óta a top topikok között szerepel. Van, aki fél...

10 tipp, hogy hatékonyabbá tedd hírleveledet

2023-ra az interneten zajló kommunikáció hatalmasra nőtte ki magát, a lehengerlő kreatívok, a vizuális hirdetések és a hírlevelek között a lehetőségek szinte végtelenek lettek. Ugyanakkor kitűnni is sokkal nehezebb. Cikkünkben most ahhoz szeretnénk segítséget...

A mankó, ami nélkül el se kezdj közösségi média tartalmat gyártani

Nem emlékszünk, mikor jött el nálunk, a Marketing Tribe-nál a pont, amikor elkezdett a fejünkre nőni a tartalomgyártás. Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, YouTube, Twitch, és még sorolhatnánk, mennyi platformot kellett egyszerre saját magunk és ügyfeleink számára...

Minden, amit tudni akarsz a GA4-ről röviden, tömören

A dátum, amit most piros betűvel kell jelölnöd a naptárban: 2023 július 1. Ekkor jelentős változás fog bekövetkezni a digitális analitika terén, ugyanis megtörténik az átállás a Google Analytics 4-re. Miért eszméletlenül fontos ez neked? “2023. július 1-től leáll az...

Webshopot üzemeltetsz?
Így változtasd a kosárelhagyókat vásárlókká!

Minden, amit tudnod kell a kosár elhagyásáról. Először is határozzuk meg, mit is értünk kosárelhagyáson. Ezt a fogalmat tipikusan webshopoknál használjuk. A bevásárlókosár elhagyása az, amikor a potenciális vásárló legalább egy terméket betesz a kosarába, de aztán...

Minden, amit tudnod kell a közösségi média marketing alapjairól

Mára a közösségi média megkerülhetetlen az online marketingben. Népszerűsége logikus, hiszen ingyenes felületekről van szó, amik lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy kapcsolatba lépjenek a vendégeikkel, és reklámozzák termékeiket és szolgáltatásaikat a...

Miért ne a marketingen spórolj válság idején?

Sajnos újabb gazdasági válság közepén vagyunk, ami jelentősen át fogja rendezni a piaci viszonyokat. A KATA változások, megszorítások, rezsi emelkedés miatt sok cég életében logikus lépésnek tűnhet a marketing büdzsét csökkenteni, de mi inkább arra buzdítunk, hogy...

Érezted már úgy, hogy te mindent megtettél, de még mindig nem szerepelsz a keresőmotorok első oldalain? Elkeserítő érzés, amikor a kemény munka nem vezet eredményre, de még nincs minden veszve! Néhány technikai és SEO tippet hoztunk el most neked, melyek segítségével javíthatsz a tartalmaid helyezésén, akár már holnaptól.

Ha keresőoptimalizált blogbejegyzések írásával szeretnéd elkezdeni a fejlődést, akkor olvasd el előző cikkünket.

1. lépés: Az on-page SEO javítása

Az on-page SEO gyakorlatilag az oldal tartalmi keresőoptimalizálását foglalja magába, ebbe beletartozik a szöveges tartalom, a képek, az oldal címe az url, és a meta adatok. Az on-page SEO értékek javítása érdekében:

  • Használj kulcsszavakat (ne csak a szövegben, de a címsorokban, oldalcímben, képek leírásában is). Ne vidd túlzásba, a kulcsszó tömörítés éppen az ellenkező eredményt éri el
  • Koncentrálj hosszabb tartalom létrehozására (a cél legalább 1800 szó)
  • Töltsd ki a meta adatokat: meta cím, leírás, ezek fognak a keresőoldalakon megjelenni

2. Ezek után a technikai SEO-t se hanyagold el

Amikor technikai keresőoptimalizálásról beszélünk, akkor azoknak a beállításoknak, technikai részleteknek a halmazát értjük, amivel bebiztosítod a weboldalad megfelelő helyezését a találati listán. A tartalmad ugyanis hiába menő, ha a rossz beállítások miatt keresőmotorok nem találják meg és nem tudják feltérképezni.

Mire figyelj oda?

  • Legyen az oldalad biztonságos
  • Legyen a webhely mobilra is optimalizálva. A különböző méretű képernyőkön való megjelenítést ellenőrizheted például itt: https://responsivedesignchecker.com/
  • Ne legyen plagizált tartalom az oldalakon
  • Az oldalak töltődjenek be gyorsan. A weboldalad sebességét a https://gtmetrix.com/ segítségével ellenőrizheted
  • Minden link működjön

3. Ne elégedj meg SOHA alacsony minőségű tartalommal!

Vállalkozóként egyik fő célod lehet, hogy a tartalmaid minél több emberhez eljussanak, ehhez pedig hasznos, ha a követőid megosztják a bejegyzéseidet. Ezt viszont csak akkor várhatod el tőlük, ha rendszeresen jó minőségű tartalmat teszel közzé. Minél többen osztják meg a tartalmaidat, annál inkább jelzi a Google-nek, hogy a márkád hiteles.
Összességében manapság sokkal jobban előnyben van a minőség, mint a mennyiség. A kulcsszavak fontosak, de legvégül nem azok kötik le az olvasókat, hanem a tartalom. Ha az releváns, lebilincselő és jól van megírva, az lehetőséget adhat a csúcsra jutásra.

4. Hozz létre belső hivatkozásokat/linkeket

Ideje a belső hivatkozások létrehozására is összpontosítani. A belső hivatkozás olyan hiperhivatkozás, amely ugyanazon a domainen belül egy másik linkre mutat, például a főoldaladról egy aloldalra, egy aloldalról egy blogbejegyzésre, egy blogbejegyzésről egy korábbi tartalmadra. Ezek a vertikális (főoldal és aloldalak közötti) és horizontális (aloldalak közötti) átirányítások azt mutatják a keresőrobotoknak, hogy az oldalad megfelelően van felépítve és ez is segíthet a keresőhelyezésed javításában.

5. Csökkentsd a visszafordulási arányt

Ha a látogatók a weboldaladra érkeznek és pillanatok alatt vissza is térnek a keresőoldalra, az ronthatja a keresési helyezéseket, hiszen a Google számára ez azt jelzi, hogy a felhasználókat nem nyűgözi le a webhely. Más szóval, egy alacsonyabb visszafordulási arány azt mutatja, hogy a felhasználók élvezik a webhelyed böngészését. És nekünk most ez a célunk!
A visszafordulási arány javítása érdekében ügyelj arra, hogy minden fontos információ megjelenjen már az első oldalon, más szóval a látogatóknak ne kelljen sokat keresgélniük, hogy megtalálják a számukra szükséges információkat.

6. Használj videókat

A tartalmak könnyebb megemésztése érdekében kulcsfontosságú, hogy vizuális elemeket, például infografikákat és videókat is hozzáadj az oldalhoz, ami el is vezet minket a következő SEO stratégiánkhoz.
Emlékeztek, hogy azt írtuk, a TikTok felvette a Google-lel a harcot? Hát most újra előkerül a téma. Az emberek manapság sokkal inkább néznek meg egy rövid bemutató/magyarázó/edukációs videót az adott témáról, amire rákerestek, minthogy olvassanak róla egy hosszú szöveget.
Ugyanez vonatkozik a weboldaladra is. Több videó, grafika és infografika és kevesebb szöveg!

7. Rendszeresen auditáld a tartalmaidat

Sose felejtsd el ellenőrizni és átnézni a meglévő tartalmakat időnként. A trendek, az igaznak hitt információk és a célközönséged igényei is változhatnak időről időre.
Nem először mondjuk, de a mennyiség ne menjen a minőség rovására! Töröld, ami már nem releváns és készíts új tartalmat annak, ami IGEN!

8. Kövesd nyomon az eredményeket

Mindig kísérd figyelemmel a SEO eredményeidet. Bár ez közvetlenül nem javítja a SEO-t (tehát a Google nem fog tudni erről a lépésről), ha TE nem tudod, mekkora organikus forgalmat kapsz, mi értelme van az egésznek? A SEO időigényes, és ha nem követed nyomon az eredményeket, nem fogod tudni, hol kell változtatásokat végrehajtani, és mikor éri meg az időt és az erőfeszítést. Utánkövetésre használd a Google Analyticset és a Google Search Console-t, nézd meg hányan érkeznek az oldaladra organikus keresőtalálatokból, ők hogyan viselkednek az oldaladon (pl. mennyi időt töltenek el, milyen arányban vásárolnak, stb.)

9. Ne félj szakértőktől segítséget kérni

Mi azért vagyunk, hogy minél több és minél aktuálisabb marketinggel kapcsolatos tippet megosszunk veletek. Szeretünk segíteni és célunk, hogy minél több vállalkozó rendelkezzen olyan szintű marketing ismeretekkel, amivel előre lendítheti a cége online jelenlétét. Azonban ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy mindent egyedül kell csinálni. Felépítettél a semmiből egy márkát és egy céget. Légy büszke rá! És most hadd segítsünk mi kiépíteni egy sikeres online jelenlétet. Ha segítségre van szükséged, keress bátran minket az info@marketingtribe.hu emailen!


Kezdjük meg a közös munkát akár már holnap!

0 hozzászólás