Mára a közösségi média megkerülhetetlen az online marketingben. Népszerűsége logikus, hiszen ingyenes felületekről van szó, amik lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy kapcsolatba lépjenek a vendégeikkel, és reklámozzák termékeiket és szolgáltatásaikat a vendégkörön túl is. Mostanra minden eddiginél fontosabb lett, hogy már ne csak a marketingesek, hanem a vállalkozások is megértsék a közösségi média marketing alapjait.
Mára már külön erre szakosodott marketingesek és ügynökségek is léteznek, így, ha szeretnéd, akkor ezeket a feladatokat ki is tudod szervezni, ez azonban igen költséges lehet. Vállalkozásunk eltökélt célja a tiedéhez hasonló kis- és középvállalkozások megsegítése abban, hogy minél jobban megértsd az online marketing alapjait, hogy azokat akár külső segítség nélkül is hatékonyan tudd vállalkozásod fellendítésére alkalmazni.
Vágjunk is bele!
Cégek milliói küzdenek nap-mint-nap a figyelmedért az online térben, hatalmas a reklámzaj, ezért már csak a legjobb marketinggel rendelkező márkák juthatnak a csúcsra.
Először is tisztázzuk, mi a célod a közösségi médiában? Legyen szó akár a követők számának a növeléséről, új potenciális ügyfelek szerzéséről vagy a bevétel megkettőzéséről, a megoldás ugyanaz lesz. Kiemelkedő tartalmat kell létrehoznod és megosztanod a közönség figyelmének felhívása érdekében. Hogyan?
1. Kutasd fel a célközönséged
A különböző célközönségek különböző közösségi média platformokat részesítenek előnyben, neked pedig tudnod kell, hol találod meg őket. Ha a célközönséged jelentős időt tölt egy nap az Instagram-on, akkor ne a Facebook-on próbáld őket elérni.
Ez persze nem jelenti azt, hogy a vállalkozásodnak csak egy platformon kell jelen lennie. De a megfelelő közösségi csatornák kiválasztása fontos lépés, hiszen rengeteg időt, energiát és pénzt spórolhat meg. A legnagyobb márkák manapság már fent vannak Facebook-on, Instagram-on, Pinterest-en és TikTok-on is, vedd mindet sorra!
2. Hozz létre egy hiteles fiókot a márkádnak
Itt a fő hangsúly a hiteles márkaidentitás fenntartásán van. Feltétlenül valós adatokat adj meg! Használj valódi telefonszámot, címet és webhely linket. Egy hiteles profil gyors növekedést érhet el akár önmagában is.
3. Tartalom rendszeres közzététele
Érdemes havi, de akár éves tartalommarketing stratégiát készíteni, amely a következőket tartalmazza:
– Mikor fogsz posztolni
– Milyen témát, milyen aktualitást fogsz feldolgozni
– Hol osztod meg a tartalmadat
– Milyen gyakran megy ki új bejegyzés
– Mikor érdemes megosztani a bejegyzéseket
– Hogyan léphetsz jobban kapcsolatba a közönséggel
Most már csak annyit kell tenned, hogy követed a tartalmi tervet, emellett pedig használj egységes, márkáddal összhangban álló színeket és design-t. Ez lehetővé teszi a konzisztencia megteremtését, és tartós benyomást kelt majd a potenciális ügyfelekben.
4. Elemezz!
A haladás nyomon követése mindig elengedhetetlen. Tudni kell, hogy milyen típusú, tartalmú megosztott tartalmak és hirdetések hozzák a legjobb eredményeket, ennek segítségével javíthatsz a kevésbé jól teljesítő tartalmakon is.
Vizsgáld meg, hány embert értek el a posztjaid, mennyi reakció érkezett rájuk, hányan kattintottak tovább a linkekre. A Google Analytics segítségével pedig vizsgáld meg, hogy a posztokról érkező emberek hogyan teljesítettek a weboldaladon: mennyi időt töltöttek ott, hány oldalt néztek meg, lett-e belőlük konverzió, vásárlás?
Ezeket a mutatókat ingyenesen meg tudod nézni a Facebook Meta Business Suite és a Google Analytics segítségével. Szánj időt az elemzésre, hiszen mindegyik eredmény segíteni fog a marketing stratégiád javításában és finomhangolásában.
5. Építs ki lojális közönséget
Ahogy az emberek elkezdenek felfigyelni a márkádra és az oldaladra, egyre könnyebb lesz ezeket a leadeket a weboldaladra irányítani, és hűséges ügyfelekké alakítani őket.
Hiszen ezen a ponton már a közönséged bízik a márkában, és ismeri a szolgáltatásokat. Tehát csak annyit kell tenned, hogy olyan ajánlatot teszel nekik, amelyet nem tudnak visszautasítani.
6. Kövesd a trendeket
A TikTok térhódításával egyre inkább az aktuális témák kerülnek előtérbe és az úgynevezett trend videók érik el a legnagyobb eredményeket. Nem kell ahhoz folyamatosan a social média híreket és a legújabb posztokat bújnod, hogy a te márkád is aktuális és trendi lehessen. Kövesd a szakmád nagyjait, nézd meg, milyen témában és milyen formátumban posztolnak.
Mint minden marketing stratégia, a közösségi média marketingje is időt és erőfeszítést igényel. Valószínűleg az első hetekben még nem fogsz nagy eredményeket látni.
Ha segítségre van szükséged a közösségi média marketing elkezdéséhez vagy szeretnéd egy szinttel magasabbra emelni a céged/márkád online arculatát, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy levehessük az oldalaid kezelése terhét rólad és megkezdhessük a közös munkát.