Randiztam a ChatGPT-vel és azóta sokkal jobb tartalmakat gyártok – Tippek és példák

Általános marketing | 0 hozzászólás

Ha ezt a cikket olvasod, akkor valószínűleg már találkoztál a ChatGPT-vel, az OpenAI mesterséges intelligencia laboratórium által kifejlesztett chatbottal.

A témában már rengeteg bejegyzés született, pro és kontra, hetek óta a top topikok között szerepel. Van, aki fél tőle, más aranytojást tojó tyúknak tartja.

Miért kell úgy tekintened a ChatGPT-re, mint egy randipartnerre? Miként segíti a tartalomgyártást a chatbot? Hogyan tudod hatékonyan kihasználni? Mit és hogyan kell megkérdezni tőle, hogy minél jobb válaszokat adjon?

Ha ezekről szeretnél többet megtudni, akkor neked szól ez a cikk.

Miben segít a ChatGPT?

A ChatGPT számos különböző módon képes segíteni a tartalomgyártásban, ilyen például:

  • az ötletadás: social posztok, hírlevél tárgymezők, vagy akár termékötletek esetén is
  • a kutatás: adatokkal, kulcsszavakkal (pl. kérd, hogy adja meg a legkeresettebb kulcsszavakat xy témában, valamint, kérdezd meg, hogy mi érdekli még az adott kérdéskörben keresőket)
  • a meglévő szövegek átfogalmazása
  • fordítás

“Akkor csak beírok valamit, mint a Google keresőbe és a ChatGPT megadja a választ?”

Részben. Ha érdeklődsz egy témáról, a chatbot megadja a kért információt, azonban az, hogy hogyan teszed fel a kérdést, erősen befolyásolja a válasz minőségét, így azt is, hogy mennyi utómunka lesz még a kapott szöveggel. A fő feladat tehát az, hogy jó kérdést tegyél fel neki, és itt jön a képbe a randis párhuzam.

Hogyan kérdezz jól a ChatGPT-től?

Nézzük a legfontosabb lépéseket:

1.Személyesítsd meg

Lásd el pontos utasításokkal, add meg neki, hogy hogyan viselkedjen, például:

  • Viselkedj úgy, mint egy marketing szakember/szövegíró/digitális marketing szakértő…
  • Gondolkodj úgy…
  • Írj úgy, mint egy…

2. Gondolj rá úgy, mint egy partnerre ez első randin

Mondj el neki minden fontos információt. Ahhoz, hogy pontosabb válaszokat adhasson, tudnia kell, amit csak lehet. Ehhez ismernie kell:

  •  a landing oldalt
  • a célcsoportot
  • a terméket/szolgáltatást
  • a termék/szolgáltatás előnyeit
  • az iparágat
  • a problémát
  • a témát

3. Használd a rendelkezésre álló lehetőségeket

Kérd, hogy többfajta verziót készítsen, például más stílusban, vagy más-más célcsoportnak, később ezekből készíthetsz akár A/B teszteket is.

Nézzünk pár példát parancsokkal, hogy mire és hogyan használhatod

Hírlevél:

  • Ha e-mail tárgy javaslatokat szeretnél, illeszd be a hírlevél szöveget és kérd meg, hogy találjon ki ahhoz passzoló tárgyat. Példa: Itt találod a hírlevelet, amit készítettem (ide másold be a szöveget), gondolkodj úgy, mint egy kreatív szövegíró és írj nekem ehhez egy ütős tárgymezőt, ami felkelti a célcsoportom (ide illeszd be a célcsoportot) figyelmét.
  • Add meg a terméket/szolgáltatást, írd meg, hogy miben segít/mihez nyújt megoldást, ki a célcsoport és a termék/szolgáltatás fő jellemzőit, majd kérd meg a chatbotot, hogy írjon ezek alapján cselekvésre ösztönző e-mailt. Példa: Gondolkodj úgy, mint egy kreatív szövegíró és írj nekem a (ide illeszd be a terméket/szolgáltatást) (ide illeszd be a célcsoportot) számára olyan cselekvésre ösztönző sales e-mailt, ami hangsúlyozza a termék/szolgáltatás következő előnyeit (ide írd be az előnyöket).
  • Add parancsba, hogy keressen, írjon figyelemfelkeltő tárgymezőket a termékhez/szolgáltatáshoz.
  • Kérd, hogy vegye figyelembe a célcsoportod érdeklődési körét a tárgymező kitalálásakor.
  • Kérj tárgymező javaslatokat különböző felhasználókra vonatkozóan és teszteld le ezeket, pl.:
    • érdeklődési kör alapján
    • inaktív feliratkozók aktiválására Példa: Milyen hatékony tárgymezők vannak az inaktív feliratkozók aktiválására?különböző stílusokra (pl. komolyabb hangvétel, humorosabb hangnem,…)
  • Hagyd, hogy tanítson, kérd meg, hogy segítsen kreatív, kattintás ösztönző tárgymezőket írni.

Blog:

  • Blogbejegyzés elkészítéséhez a fent felsoroltakon túl add meg azt is, hogy hány szavas szöveget szeretnél. Az ingyenes verzióban előfordul, hogy nem az egész szöveg jelenik meg, nem gépel tovább a chatbot. Ebben az esetben írd meg neki, hogy „folytasd”, ezután meg fog jelenni a többi szöveg is. Példa: Gondolkodj úgy, mint egy kreatív szövegíró. Írj 1500 karakter hosszúságú blogbejegyzést a (ide illeszd be a terméket/szolgáltatást) (célcsoport) számára, (hangvételben), ami hangsúlyozza a termék/szolgáltatás következő előnyeit (előnyök).
  • Kérd, hogy fogalmazza meg a bejegyzés elolvasásának előnyeit.
  • Kérj cím ötleteket. Példa: Gondolkodj úgy, mint egy kreatív szövegíró, javasolj nekem 5 fülbemászó blogcímet ehhez a cikkhez (illeszd be a cikket).
  • Ha kifogytál az ötletekből és szükséged lenne pár új témára, kérd meg a ChatGPT-t, hogy adjon válaszokat az alábbiakra:
    • trendek az iparágban most és a jövőben Példa: Milyen trendek várhatóak most és a jövőben a (ide illeszd be az iparágat)?
    • a célcsoportot foglalkoztató problémák és megoldásai Példa: Gondolkodj úgy, mint egy kreatív szövegíró és írj egy 1500 karakteres blogbejegyzést (célcsoport) számára, ami az őket leginkább foglalkoztató problémákat és azok megoldásait mutatja be.
    • gyakori kérdések a témában
    • tények és tévhitek a témában

Miért vigyázz vele?

A ChatGPT a munka egy részét elvégzi, azonban csak olyan válaszokat tud adni, amelyeket korábban látott vagy tanult, ezért az általa nyújtott információ mindig ellenőrzést igényel. Hasonló témákban általában hasonló válaszokat ad, ezért egyedivé tenned még neked kell a kapott tartalmat.

Összességében a ChatGPT sokféle módon segíthet a tartalomgyártásban. Azonban fontos megjegyezni, hogy a chatbot csak egy gépi tanulási algoritmus, és nem helyettesítheti az emberi kreativitást és szakértelmet, így inkább eszközként érdemes használni a tartalomgyártás során, azonban a válaszait használni azok ellenőrzése, szerkesztése és kiegészítés nélkül nem javasolt.

Ha biztosan alapos és megbízható munkát szeretnél, amit nem kell még külön leellenőrizni, hiszen valódi szakemberektől származik, vedd fel velünk a kapcsolatot.

Amennyiben további érdekes tartalmakról szeretnék olvasni a témában, itt tudsz feliratkozni hírlevelünkre.