A mankó, ami nélkül el se kezdj közösségi média tartalmat gyártani

ápr 9, 2023

Audit, az eszköz, amivel feltárhatod a marketinged rejtett lehetőségeit

Az online jelenlét ma már nem csupán egy lehetőség, hanem kötelező pálya minden vállalkozás számára. De biztos vagy benne, hogy az online marketinged a maximumot hozza ki magából? Ha nem, akkor itt az ideje egy átfogó auditnak, amivel kiderítheted, hol szivárog el a...

Ügynökségválasztó kisokos: ki legyen az új marketing partnered?

Nézd, tudjuk, hogy drága az időd, ezért gyorsan a lényegre térünk. A sikeres marketinghez alapvetően 3 tényezőt kell mérlegelned. Ezek a következők: Idő: Van-e időd szakértők válogatására, vagy jobban jársz, ha saját magad gyúrsz rá az alapokra? Pénz: Egészen más lesz...

Phoebe Buffay marketing stratégiája

-"Hé Phoebe, akarsz segíteni?" - “Segítenék…de nem akarok.” -Akkor mi lenne, ha mi segítenénk Neked? -??? Egy szokásos Friends-darálás közben eszünkbe jutott, hogy gyártanunk kellene az egyik szereplőnek egy ütős marketing stratégiát. Vajon kinek van erre a legnagyobb...

Randiztam a ChatGPT-vel és azóta sokkal jobb tartalmakat gyártok – Tippek és példák

Ha ezt a cikket olvasod, akkor valószínűleg már találkoztál a ChatGPT-vel, az OpenAI mesterséges intelligencia laboratórium által kifejlesztett chatbottal. A témában már rengeteg bejegyzés született, pro és kontra, hetek óta a top topikok között szerepel. Van, aki fél...

10 tipp, hogy hatékonyabbá tedd hírleveledet

2023-ra az interneten zajló kommunikáció hatalmasra nőtte ki magát, a lehengerlő kreatívok, a vizuális hirdetések és a hírlevelek között a lehetőségek szinte végtelenek lettek. Ugyanakkor kitűnni is sokkal nehezebb. Cikkünkben most ahhoz szeretnénk segítséget...

Minden, amit tudni akarsz a GA4-ről röviden, tömören

A dátum, amit most piros betűvel kell jelölnöd a naptárban: 2023 július 1. Ekkor jelentős változás fog bekövetkezni a digitális analitika terén, ugyanis megtörténik az átállás a Google Analytics 4-re. Miért eszméletlenül fontos ez neked? “2023. július 1-től leáll az...

Webshopot üzemeltetsz?
Így változtasd a kosárelhagyókat vásárlókká!

Minden, amit tudnod kell a kosár elhagyásáról. Először is határozzuk meg, mit is értünk kosárelhagyáson. Ezt a fogalmat tipikusan webshopoknál használjuk. A bevásárlókosár elhagyása az, amikor a potenciális vásárló legalább egy terméket betesz a kosarába, de aztán...

Minden, amit tudnod kell a közösségi média marketing alapjairól

Mára a közösségi média megkerülhetetlen az online marketingben. Népszerűsége logikus, hiszen ingyenes felületekről van szó, amik lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy kapcsolatba lépjenek a vendégeikkel, és reklámozzák termékeiket és szolgáltatásaikat a...

Mit tehetsz vállalkozóként a jobb Google helyezésért?

Érezted már úgy, hogy te mindent megtettél, de még mindig nem szerepelsz a keresőmotorok első oldalain? Elkeserítő érzés, amikor a kemény munka nem vezet eredményre, de még nincs minden veszve! Néhány technikai és SEO tippet hoztunk el most neked, melyek segítségével...

Miért ne a marketingen spórolj válság idején?

Sajnos újabb gazdasági válság közepén vagyunk, ami jelentősen át fogja rendezni a piaci viszonyokat. A KATA változások, megszorítások, rezsi emelkedés miatt sok cég életében logikus lépésnek tűnhet a marketing büdzsét csökkenteni, de mi inkább arra buzdítunk, hogy...

Nem emlékszünk, mikor jött el nálunk, a Marketing Tribe-nál a pont, amikor elkezdett a fejünkre nőni a tartalomgyártás. Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, YouTube, Twitch, és még sorolhatnánk, mennyi platformot kellett egyszerre saját magunk és ügyfeleink számára működtetnünk, mindehhez pedig excelben vezettük a tudnivalókat, emlékeztetőket.

Aztán meguntuk. És legyártottunk egy halálosan menő kalendáriumot, kinyomtattuk sok példányban, és máris áttekinthetőbb, emészthetőbb lett minden, növelve a hatékonyságunkat és meglazítva az idegszálainkat. Aztán arra gondoltunk, ha már nekünk ennyire bevált, miért ne osszuk meg másokkal is? 

Nagy örömmel adjuk át tehát a Marketing Tribe saját gyártású Social Media Calendar-ját, hogy sokkal egyszerűbben, gyorsabban állíthasd össze a heti, havi, vagy akár egész éves kontenthalmodat. Mostantól nincs betartatlan határidő, lesz viszont konzisztens, ütemezett posztolás, hatékonyabb eredményelemzés, és tisztább céges működés.

Hogyan kezdj bele?

1. Válaszd ki a közösségi média platformjaidat

2. Ötletelj és készíts listát jövőbeli bejegyzéseid tartalmairól – Ne feledkezz meg a jeles ünnepekről sem

3. Határozd meg a bejegyzéseid gyakoriságát

4. Hozz létre tartalmi stratégiát a közösségi média kampányaid köré – pl. minden hétfőn szakmai témájú poszt, szerdán termék vagy szolgáltatás bemutatása, minden pénteken blogbejegyzés megosztása

5. Maradj rendezett és használd a Marketing Tribe Social Media Content Calendárját!

6. Ütemezd be a bejegyzéseket – használd a Meta Business Suite-ot a Facebook és Instagram bejegyzéseid egyszerű és átlátható ütemezésére

7. Kövesd nyomon közösségi média platformok elemzéseit és eredményeit

1. Válaszd ki a közösségi média platformjaidat

Döntsd el, hogy milyen közösségi média oldalakon szeretnél online jelenlétet.

Csak azért, mert sok online platform létezik, nem kell minden egyes közösségi oldalon aktívnak lenned, csak azokon, amelyeken az adott márkád vagy vállalkozásod működne.

Ha már tudod, hogy milyen oldalakon fogsz tartózkodni, az segíthet a tartalom megfelelő megtervezésében, szóval lépjünk is tovább.

2. Ötletelj és készíts listát jövőbeli bejegyzéseid tartalmairól

Hogyan találjunk ki releváns közösségimédia-tartalmi ötleteket? Még a legjobb közösségimédia-marketingesek is kifogynak a posztötletekből egy bizonyos idő után. De ne aggódj, íme néhány bejegyzésötlet, amelyeket felhasználhatsz az induláshoz:

– Apró hasznos tippek és trükkök közzététele

– Blogbejegyzések megosztása

– Csapatod bemutatása

– Poszt a helyi eseményekről

– Aktuális “örökzöld” tartalmaid újrahasznosítása

– Promócióik behirdetése

– Bejelentések készítése

– Rendezvények népszerűsítése

– Életmód bejegyzés vagy idézet

– Nemzeti ünnepek, ünnepnapok kihasználása (ne felejtsd el az ünnepeket a tartalomnaptár részeként felvenni)

Azonban azt sose feledd, hogy a bejegyzések párbeszédesek legyenek, és próbáld ki a 80/20-as szabályt – bejegyzéseid 80%-ában adj értéket követőidnek, és az esetek 20%-ában kérj szívességet (pl.: cselekvésre való felhívás).

3. Határozd meg a bejegyzéseid gyakoriságát

Mennyit szeretnél közzétenni a közösségi média csatornáidon? Mennyi időd van tartalmat gyártani? Mennyi tartalommal rendelkezel már? Mennyi időt tudsz szánni a közösségi médiára? Hogyan viszonyul a mostani közönséged ahhoz, ha sok posztot lát tőled?

Légy őszinte magaddal és ne feledd, hogy a minőség mindig felülmúlja a mennyiséget, ha közösségi médiáról van szó.

Hasznos lehet, ha megtanulod, milyen gyakran érdemes különböző platformokon bejegyzést közzétenni:

Facebook

Ideális lenne napi egy bejegyzés a Facebookon. Ugyanakkor a napi kettőnél több posztolás agresszívnek tekinthető. Fontos azonban, hogy ne essünk a másik végletbe, és hetente legalább háromszor posztoljunk.

Instagram

Az Instagram egy vizuális platform, hasonló közzétételi mintával, mint a Facebook. Ezért a legjobb eredmény elérése érdekében naponta egy-három alkalommal, de hetente legalább háromszor posztolhatsz.

Ne feledkezzünk meg a hashtagekről sem.

Twitter

A Twitteren nem érvényes az ökölszabály: itt a mennyiség a mérvadó. Ez az oka annak, hogy a sikeres fiókok naponta akár több tucatszor is posztolnak. Ajánlatos naponta legalább ötször posztolni. Sőt, ha optimális eredményt szeretnél, egy jó 15-20 bejegyzés egyből megadná a lökést.

LinkedIn

A LinkedIn nem egy nagy karbantartást igénylő platform. A heti két bejegyzés és naponta legfeljebb egy bejegyzés bőven elegendő.

Pinterest

A megfelelő Pinterest-teljesítmény fenntartásához naponta legalább egyszer közzé kell tenni bejegyzést.

TikTok

A TikTok fejlett algoritmusa miatt különbözik a többi közösségi platformtól. Jelenleg ez az egyik legnépszerűbb platform a világon. De mit tudunk eddig? A TikTok nagy szabadságot kínál, vagyis nem kell aggódnod, ha túl sokat posztolsz:

Minimális posztolási idő – naponta egyszer

Ideális posztolási idő – napi két-három alkalommal

Maximális posztolási idő – nincs korlát

4. Hozz létre tartalmi stratégiát a közösségi média kampányaid köré

Valószínűleg több kampányt is tervezel az év során. Lehet, hogy új terméket akarsz piacra dobni, vagy esetleg értékesítési promócióval készülsz a közeljövőben.

Ahhoz, hogy a legtöbbet hozhasd ki ezekből a kampányokból, meg kell alkotnod egy közösségi média tartalomstratégiát, és minden egyes megjelenést ehhez igazítani.

Minél többen tudnak a vállalkozásodról, annál nagyobb érdeklődéssel fogják kipróbálni a termékeidet és a szolgáltatásaidat.

Tehát kampányától függően létre kell hoznod egy sor közösségi média bejegyzést, amelyek:

– Tájékoztatják a követőidet a termékeidről, szolgáltatásaidról, rendezvényeidről, promócióidról stb.

– Bemutatja az általad kínált előnyöket

– Emelik az érdeklődést a márkád iránt

– Bátorítják a közönségét cselekvésre (vásárlás, előfizetés, időpontfoglalás stb.)

5. Maradj rendezett és használd a Marketing Tribe Social Media Content Calendarját

Ha már összeállítottad a heti témáidat, itt az ideje a rendszerezésnek. Töltsd le Közösségi Média Naptárunkat.

6. Ütemezd be a bejegyzéseket

A Facebook és Instagram bejegyzéseid időzítésére, közzétételére használd a Meta Business Suite felületét, itt egyszerre tudod a két felületet kezelni.

7. Kövesd nyomon közösségi média elemzéseit és eredményeit

A munka nem ért véget a közösségi média tartalomnaptárának elkészítésével. Továbbra is folyamatosan figyelemmel kell kísérni az előrehaladást, a fejlődést vagy az esetleges visszaesést. A közösségi média mindig változik és neked naprakésznek kell lenned.

Ezért menet közben elképzelhető, hogy módosítanod és javítanod kell a stratégiádon, ha releváns szeretnél maradni.

Összefoglalva a tartalomtervezés és készítés időigényes feladat lehet, ha eredményesen akarjuk csinálni. Reméljük, Content Calendarunk segítségével sikerül a levenni a válladról a teher egy részét.

Ha további segítségre lenne szükséged közösségi média tartalmak készítésében, vedd fel velünk a kapcsolatot!

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük