A mankó, ami nélkül el se kezdj közösségi média tartalmat gyártani

Közösségi média | 0 hozzászólás

Nem emlékszünk, mikor jött el nálunk, a Marketing Tribe-nál a pont, amikor elkezdett a fejünkre nőni a tartalomgyártás. Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, YouTube, Twitch, és még sorolhatnánk, mennyi platformot kellett egyszerre saját magunk és ügyfeleink számára működtetnünk, mindehhez pedig excelben vezettük a tudnivalókat, emlékeztetőket.

Aztán meguntuk. És legyártottunk egy halálosan menő kalendáriumot, kinyomtattuk sok példányban, és máris áttekinthetőbb, emészthetőbb lett minden, növelve a hatékonyságunkat és meglazítva az idegszálainkat. Aztán arra gondoltunk, ha már nekünk ennyire bevált, miért ne osszuk meg másokkal is? 

Nagy örömmel adjuk át tehát a Marketing Tribe saját gyártású Social Media Calendar-ját, hogy sokkal egyszerűbben, gyorsabban állíthasd össze a heti, havi, vagy akár egész éves kontenthalmodat. Mostantól nincs betartatlan határidő, lesz viszont konzisztens, ütemezett posztolás, hatékonyabb eredményelemzés, és tisztább céges működés.

Töltsd le a Social Media Content Calendart!

Az ingyenes 2023-as Social Media Content Naptár letöltéséhez kérlek add meg az e-mail címedet. Ne aggódj, nem fogjuk telespammelni a fiókodat! Hasznos, marketing témájú hírleveleket fogunk időnként küldeni, hogy te is időben értesülhess a legfrissebb hírekről, hasznos anyagokról.

Feliratkozás után az anyag pár percen belül megérkezik a fiókodba.

Social media content naptár

Hogyan kezdj bele?

1. Válaszd ki a közösségi média platformjaidat

2. Ötletelj és készíts listát jövőbeli bejegyzéseid tartalmairól – Ne feledkezz meg a jeles ünnepekről sem

3. Határozd meg a bejegyzéseid gyakoriságát

4. Hozz létre tartalmi stratégiát a közösségi média kampányaid köré – pl. minden hétfőn szakmai témájú poszt, szerdán termék vagy szolgáltatás bemutatása, minden pénteken blogbejegyzés megosztása

5. Maradj rendezett és használd a Marketing Tribe Social Media Content Calendárját!

6. Ütemezd be a bejegyzéseket – használd a Meta Business Suite-ot a Facebook és Instagram bejegyzéseid egyszerű és átlátható ütemezésére

7. Kövesd nyomon közösségi média platformok elemzéseit és eredményeit

1. Válaszd ki a közösségi média platformjaidat

Döntsd el, hogy milyen közösségi média oldalakon szeretnél online jelenlétet.

Csak azért, mert sok online platform létezik, nem kell minden egyes közösségi oldalon aktívnak lenned, csak azokon, amelyeken az adott márkád vagy vállalkozásod működne.

Ha már tudod, hogy milyen oldalakon fogsz tartózkodni, az segíthet a tartalom megfelelő megtervezésében, szóval lépjünk is tovább.

2. Ötletelj és készíts listát jövőbeli bejegyzéseid tartalmairól

Hogyan találjunk ki releváns közösségimédia-tartalmi ötleteket? Még a legjobb közösségimédia-marketingesek is kifogynak a posztötletekből egy bizonyos idő után. De ne aggódj, íme néhány bejegyzésötlet, amelyeket felhasználhatsz az induláshoz:

– Apró hasznos tippek és trükkök közzététele

– Blogbejegyzések megosztása

– Csapatod bemutatása

– Poszt a helyi eseményekről

– Aktuális „örökzöld” tartalmaid újrahasznosítása

– Promócióik behirdetése

– Bejelentések készítése

– Rendezvények népszerűsítése

– Életmód bejegyzés vagy idézet

– Nemzeti ünnepek, ünnepnapok kihasználása (ne felejtsd el az ünnepeket a tartalomnaptár részeként felvenni)

Azonban azt sose feledd, hogy a bejegyzések párbeszédesek legyenek, és próbáld ki a 80/20-as szabályt – bejegyzéseid 80%-ában adj értéket követőidnek, és az esetek 20%-ában kérj szívességet (pl.: cselekvésre való felhívás).

3. Határozd meg a bejegyzéseid gyakoriságát

Mennyit szeretnél közzétenni a közösségi média csatornáidon? Mennyi időd van tartalmat gyártani? Mennyi tartalommal rendelkezel már? Mennyi időt tudsz szánni a közösségi médiára? Hogyan viszonyul a mostani közönséged ahhoz, ha sok posztot lát tőled?

Légy őszinte magaddal és ne feledd, hogy a minőség mindig felülmúlja a mennyiséget, ha közösségi médiáról van szó.

Hasznos lehet, ha megtanulod, milyen gyakran érdemes különböző platformokon bejegyzést közzétenni:

Facebook

Ideális lenne napi egy bejegyzés a Facebookon. Ugyanakkor a napi kettőnél több posztolás agresszívnek tekinthető. Fontos azonban, hogy ne essünk a másik végletbe, és hetente legalább háromszor posztoljunk.

Instagram

Az Instagram egy vizuális platform, hasonló közzétételi mintával, mint a Facebook. Ezért a legjobb eredmény elérése érdekében naponta egy-három alkalommal, de hetente legalább háromszor posztolhatsz.

Ne feledkezzünk meg a hashtagekről sem.

Twitter

A Twitteren nem érvényes az ökölszabály: itt a mennyiség a mérvadó. Ez az oka annak, hogy a sikeres fiókok naponta akár több tucatszor is posztolnak. Ajánlatos naponta legalább ötször posztolni. Sőt, ha optimális eredményt szeretnél, egy jó 15-20 bejegyzés egyből megadná a lökést.

LinkedIn

A LinkedIn nem egy nagy karbantartást igénylő platform. A heti két bejegyzés és naponta legfeljebb egy bejegyzés bőven elegendő.

Pinterest

A megfelelő Pinterest-teljesítmény fenntartásához naponta legalább egyszer közzé kell tenni bejegyzést.

TikTok

A TikTok fejlett algoritmusa miatt különbözik a többi közösségi platformtól. Jelenleg ez az egyik legnépszerűbb platform a világon. De mit tudunk eddig? A TikTok nagy szabadságot kínál, vagyis nem kell aggódnod, ha túl sokat posztolsz:

Minimális posztolási idő – naponta egyszer

Ideális posztolási idő – napi két-három alkalommal

Maximális posztolási idő – nincs korlát

4. Hozz létre tartalmi stratégiát a közösségi média kampányaid köré

Valószínűleg több kampányt is tervezel az év során. Lehet, hogy új terméket akarsz piacra dobni, vagy esetleg értékesítési promócióval készülsz a közeljövőben.

Ahhoz, hogy a legtöbbet hozhasd ki ezekből a kampányokból, meg kell alkotnod egy közösségi média tartalomstratégiát, és minden egyes megjelenést ehhez igazítani.

Minél többen tudnak a vállalkozásodról, annál nagyobb érdeklődéssel fogják kipróbálni a termékeidet és a szolgáltatásaidat.

Tehát kampányától függően létre kell hoznod egy sor közösségi média bejegyzést, amelyek:

– Tájékoztatják a követőidet a termékeidről, szolgáltatásaidról, rendezvényeidről, promócióidról stb.

– Bemutatja az általad kínált előnyöket

– Emelik az érdeklődést a márkád iránt

– Bátorítják a közönségét cselekvésre (vásárlás, előfizetés, időpontfoglalás stb.)

5. Maradj rendezett és használd a Marketing Tribe Social Media Content Calendarját

Ha már összeállítottad a heti témáidat, itt az ideje a rendszerezésnek. Töltsd le ingyenes Közösségi Média Naptárunkat.

6. Ütemezd be a bejegyzéseket

A Facebook és Instagram bejegyzéseid időzítésére, közzétételére használd a Meta Business Suite felületét, itt egyszerre tudod a két felületet kezelni.

7. Kövesd nyomon közösségi média elemzéseit és eredményeit

A munka nem ért véget a közösségi média tartalomnaptárának elkészítésével. Továbbra is folyamatosan figyelemmel kell kísérni az előrehaladást, a fejlődést vagy az esetleges visszaesést. A közösségi média mindig változik és neked naprakésznek kell lenned.

Ezért menet közben elképzelhető, hogy módosítanod és javítanod kell a stratégiádon, ha releváns szeretnél maradni.

Összefoglalva a tartalomtervezés és készítés időigényes feladat lehet, ha eredményesen akarjuk csinálni. Reméljük, ingyenes Content Calendarunk segítségével sikerül a levenni a válladról a teher egy részét.

De várj még! Van még egy tuti tippünk! Készítettünk egy Közösségi Média Stratégia Tervezőt, amiben a célcsoporttól kezdve a posztjait témáján keresztül a Facebook hirdetések tervezéséig több, mint 50 oldalnyi hasznos információval és tervező sablonnal látunk el.

Ha további segítségre lenne szükséged közösségi média tartalmak készítésében, vedd fel velünk a kapcsolatot!

Amennyiben további érdekes tartalmakról szeretnék olvasni a témában, itt tudsz feliratkozni hírlevelünkre.