Audit, az eszköz, amivel feltárhatod a marketinged rejtett lehetőségeit

Általános marketing | 0 hozzászólás

Az online jelenlét ma már nem csupán egy lehetőség, hanem kötelező pálya minden vállalkozás számára. De biztos vagy benne, hogy az online marketinged a maximumot hozza ki magából? Ha nem, akkor itt az ideje egy átfogó auditnak, amivel kiderítheted, hol szivárog el a céged pénze, és hol lapulnak az igazi aranybányák!

Lássuk, miért is életbevágó egy marketing audit, és hogyan hozhat neked több vevőt, több profitot és kevesebb felesleges kiadást!

1. Weboldal audit: Ne hagyd, hogy a látogatók kiszökjenek az oldaladról!

Képzeld el, hogy egy menő ruhaboltot vezetsz, de a bejárati ajtód alig nyílik ki, a világítás pislákol, és a próbafülkéknél kilométeres a sor. Pont így érzi magát egy látogató, amikor egy lassú, rosszul működő weboldalra érkezik.

Nézzünk néhány tipikus problémát:

Lassú betöltési idő – ha 3 másodpercnél tovább tart, 40%-kal több látogatót veszítesz.

Mobilon szétesik az oldal – ha görgetés közben minden elcsúszik, senki nem fog maradni.

Bonyolult navigáció – ha nem egyértelmű, hova kattintsanak, már mennek is a konkurenciához.

Megoldás: egy audit során feltérképezzük, milyen technikai és felhasználói élményt érintő hibák akadályozzák az eladásokat – és mutatunk egy útvonalat a javításukhoz.

2. Webshop audit: Hány vásárlót veszítettél el a fizetési oldalon?

Megpakolt kosár, szándék a vásárlásra… és hopp, mégis eltűnt a vásárló! Ismerős? A webshopoknál a kosárelhagyási arány elképesztően magas lehet, ha:

Túl sok lépés kell a fizetéshez

Nincsenek egyértelmű infók a szállításról

Nincs bizalomépítő elem (vélemények, garanciák)

Példa: bizonyos körülmények esetén óriási húzás lehet a regisztráció nélküli vásárlás engedélyezése.

3. PPC audit: kidobod a pénzt az ablakon?

A hirdetések pörögnek, a büdzsé fogy, de hol vannak a vásárlók? Egy rosszul optimalizált kampány olyan, mintha egy szivárgó csőbe öntenéd a pénzed.

Túl széles célzás – ha mindenkit el akarsz érni, senkihez sem szólsz igazán.

Rossz kulcsszavak – ha a “futócipő” kulcsszóra jelenik meg a hirdetésed, de te magas sarkút árulsz, az gond.

Unalmas hirdetések – ha nincs benne egyedi ajánlat, kattintani sem fognak.

Megoldás: egy audit során feltárjuk a kampányaid gyenge pontjait, és megmutatjuk, hogyan hirdess hatékonyabban, kevesebb költéssel, nagyobb konverzióval!

4. Social media és tartalomgyártás audit: a posztjaid megszólítanak bárkit?

Tegyük fel, hogy szorgosan posztolgatsz, de alig ér el valakit a tartalmad. Mi lehet a gond?

Túl általános, nem ütős tartalom – ha egy poszt úgy kezdődik, hogy “Fontos információ következik…”, már vesztettél.

Rosszul választott platform – ha a célcsoportod TikTokon lóg, te meg Facebookon nyomod, bukó lesz hamar.

Inkonzisztens arculat és üzenet – ha ma „tegeződsz”, holnap „Önözik” a márkád, az megzavarja a közönséget.

Megoldás: a közösségi média vizsgálattal segítünk élesebbé tenni az üzeneted, hogy a célcsoportod imádja és megossza a tartalmaidat!

5. Hírlevelek és automatizálás: vedd rá az embereket, hogy tényleg elolvassák!

Ha a hírleveleid olyan unalmasak, mint egy használati utasítás, ne csodálkozz, ha nem nyitják meg őket.

Túl hosszú tárgysor – senki sem kattint egy „Fontos információ a vállalkozásod számára” című levélre.

Hiányzó automatizáció – ha nincs welcome e-mail vagy kosárelhagyás-emlékeztető, egy csomó értékes lead (érdeklődő) megy veszendőbe.

Spam-szagú szövegek – ha tele van „Csak most, csak neked, 80% kedvezmény!!!” típusú mondatokkal, mehet is a kukába.

Megoldás: az audit során átnézzük az e-mail kampányaid hatékonyságát, és segítünk kitalálni, hogyan nyomd meg az olvasóid gombját.

6. Konkurenciaelemzés: hogyan verheted meg őket?

Nézz rá a konkurenciádra: ők mit csinálnak jobban?

Milyen kulcsszavakra optimalizálnak?

Hogyan kommunikálnak a közönségükkel?

Milyen trükköket használnak a hirdetésekben?

Ne feledd: tanulni másoktól nem szégyen. Miért találnál ki mindent a nulláról, ha mások már éveket invesztáltak abba, hogy kikísérletezzék, mi az, ami működik a piacodon és mi az, ami nem? Hidd el, a céged hálás lesz érte, ha nem akarod mindig feltalálni a spanyol viaszt!

Összegzés: miért éri meg az audit?

Pénzt spórolsz meg – nem öntöd feleslegesen a hirdetésekbe.

Növeled az eladásokat – a látogatók nem csak jönnek, hanem vásárolnak is.

Versenyelőnyt szerzel – nem kullogsz a konkurencia után.

Szóval? Készen állsz, hogy feltárjuk az online marketinged rejtett lehetőségeit? Vágjunk bele, és csináljunk egy kíméletlenül hatékony auditot!