Az online jelenlét ma már nem csupán egy lehetőség, hanem kötelező pálya minden vállalkozás számára. De biztos vagy benne, hogy az online marketinged a maximumot hozza ki magából? Ha nem, akkor itt az ideje egy átfogó auditnak, amivel kiderítheted, hol szivárog el a céged pénze, és hol lapulnak az igazi aranybányák!
Lássuk, miért is életbevágó egy marketing audit, és hogyan hozhat neked több vevőt, több profitot és kevesebb felesleges kiadást!
1. Weboldal audit: Ne hagyd, hogy a látogatók kiszökjenek az oldaladról!
Képzeld el, hogy egy menő ruhaboltot vezetsz, de a bejárati ajtód alig nyílik ki, a világítás pislákol, és a próbafülkéknél kilométeres a sor. Pont így érzi magát egy látogató, amikor egy lassú, rosszul működő weboldalra érkezik.
Nézzünk néhány tipikus problémát:
Lassú betöltési idő – ha 3 másodpercnél tovább tart, 40%-kal több látogatót veszítesz.
Mobilon szétesik az oldal – ha görgetés közben minden elcsúszik, senki nem fog maradni.
Bonyolult navigáció – ha nem egyértelmű, hova kattintsanak, már mennek is a konkurenciához.
Megoldás: egy audit során feltérképezzük, milyen technikai és felhasználói élményt érintő hibák akadályozzák az eladásokat – és mutatunk egy útvonalat a javításukhoz.
2. Webshop audit: Hány vásárlót veszítettél el a fizetési oldalon?
Megpakolt kosár, szándék a vásárlásra… és hopp, mégis eltűnt a vásárló! Ismerős? A webshopoknál a kosárelhagyási arány elképesztően magas lehet, ha:
Túl sok lépés kell a fizetéshez
Nincsenek egyértelmű infók a szállításról
Nincs bizalomépítő elem (vélemények, garanciák)
Példa: bizonyos körülmények esetén óriási húzás lehet a regisztráció nélküli vásárlás engedélyezése.
3. PPC audit: kidobod a pénzt az ablakon?
A hirdetések pörögnek, a büdzsé fogy, de hol vannak a vásárlók? Egy rosszul optimalizált kampány olyan, mintha egy szivárgó csőbe öntenéd a pénzed.
Túl széles célzás – ha mindenkit el akarsz érni, senkihez sem szólsz igazán.
Rossz kulcsszavak – ha a “futócipő” kulcsszóra jelenik meg a hirdetésed, de te magas sarkút árulsz, az gond.
Unalmas hirdetések – ha nincs benne egyedi ajánlat, kattintani sem fognak.
Megoldás: egy audit során feltárjuk a kampányaid gyenge pontjait, és megmutatjuk, hogyan hirdess hatékonyabban, kevesebb költéssel, nagyobb konverzióval!
4. Social media és tartalomgyártás audit: a posztjaid megszólítanak bárkit?
Tegyük fel, hogy szorgosan posztolgatsz, de alig ér el valakit a tartalmad. Mi lehet a gond?
Túl általános, nem ütős tartalom – ha egy poszt úgy kezdődik, hogy “Fontos információ következik…”, már vesztettél.
Rosszul választott platform – ha a célcsoportod TikTokon lóg, te meg Facebookon nyomod, bukó lesz hamar.
Inkonzisztens arculat és üzenet – ha ma „tegeződsz”, holnap „Önözik” a márkád, az megzavarja a közönséget.
Megoldás: a közösségi média vizsgálattal segítünk élesebbé tenni az üzeneted, hogy a célcsoportod imádja és megossza a tartalmaidat!
5. Hírlevelek és automatizálás: vedd rá az embereket, hogy tényleg elolvassák!
Ha a hírleveleid olyan unalmasak, mint egy használati utasítás, ne csodálkozz, ha nem nyitják meg őket.
Túl hosszú tárgysor – senki sem kattint egy „Fontos információ a vállalkozásod számára” című levélre.
Hiányzó automatizáció – ha nincs welcome e-mail vagy kosárelhagyás-emlékeztető, egy csomó értékes lead (érdeklődő) megy veszendőbe.
Spam-szagú szövegek – ha tele van „Csak most, csak neked, 80% kedvezmény!!!” típusú mondatokkal, mehet is a kukába.
Megoldás: az audit során átnézzük az e-mail kampányaid hatékonyságát, és segítünk kitalálni, hogyan nyomd meg az olvasóid gombját.
6. Konkurenciaelemzés: hogyan verheted meg őket?
Nézz rá a konkurenciádra: ők mit csinálnak jobban?
Milyen kulcsszavakra optimalizálnak?
Hogyan kommunikálnak a közönségükkel?
Milyen trükköket használnak a hirdetésekben?
Ne feledd: tanulni másoktól nem szégyen. Miért találnál ki mindent a nulláról, ha mások már éveket invesztáltak abba, hogy kikísérletezzék, mi az, ami működik a piacodon és mi az, ami nem? Hidd el, a céged hálás lesz érte, ha nem akarod mindig feltalálni a spanyol viaszt!
Összegzés: miért éri meg az audit?
Pénzt spórolsz meg – nem öntöd feleslegesen a hirdetésekbe.
Növeled az eladásokat – a látogatók nem csak jönnek, hanem vásárolnak is.
Versenyelőnyt szerzel – nem kullogsz a konkurencia után.
Szóval? Készen állsz, hogy feltárjuk az online marketinged rejtett lehetőségeit? Vágjunk bele, és csináljunk egy kíméletlenül hatékony auditot!